Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Det bidde inget...idag heller...

Av Heidi Månsson - 3 februari 2011 09:45

Jag undrar varför jag gör upp planer i förväg när jag har en liten tös på ca 15 månader här hemma... Varför lär jag mig aldrig? Så fort som det finns någon slags plan på hur morgondagen ska bli så omkullkastas den av den lilla tösen L. Hon verkar tycka att det är hon som bestämmer. Det värsta är att det är nog så...hehe. Ja men ska jag in till stan med en speciell buss en speciell tid så kan man ju ge sig tusan på att det precis just 2 minuter innan vi ska klä på oss och gå sprakar till i blöjan. Jag må vara en bitch ibland (eller hela tiden - jag vet inte) men så hjärtlös är jag inte mot Linnea så att jag placerar henne i vagnen med ytterkläderna på när hon har gjort sådana presenter i blöjan. Nä som sagt, taskig kan jag säkert vara ibland men man har ju faktiskt medresenärer på bussen att tänka på också... ;)

Idag så skulle vi ju då ha inskolning på dagis i ca 2 timmar och sen skulle jag in till stan för att uträtta viktiga ärenden som ett besök på arbetsförmedlingen tex. Dagis kommer vi inte iväg på iaf. Linnea har hostat och hostat och hostat heeeela natten lång. Det verkar riva till i halsen på henne varje gång och snorig är hon ju. Ute är det sånt där mittemellanväder så risken att hon står still ute på dagisgården och fryser är rätt stor. Det blåser kallt. Inne slickas det på leksaker och har man redan nedsatt immunförsvar så verkar det dumt att utsättas för så mycket mer bacillusker just nu. Vi vill hemskt gärna komma igång med inskolningen men inte till vilket pris som helst. Nu får Lilla L vara hemma hela helgen så får vi se om hon hinner krya på sig helt och så börjar vi om på måndag igen!


Nu har visst lilla busfia vaknat :)  Hon kom trippandes så försiktigt, spanade runt här på övervåningen tills hon hittade mig - då sken hon upp som en sol :=) 

Det är så mysigt när L kommer och sträcker armarna mot en, skiner som en sol och sen när man tar upp henne så får man en bamsekram å en puss! Snacka om njutning på hög nivå :)


Om jag ska hinna in till stan i vettig tid för att gå till arbetsförmedlingen så kanske jag skulle ta och göra mig klar, typ hoppa in i duschen å sånt där. Skönt i sånna här lägen att Fredrik kan vara hemma med L så jag får komma iväg iaf.


Hoppas att ni får en bra torsdag. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards