Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Heidi Månsson - 7 mars 2011 13:45

Jag har äntligen fått umgås med Annelie igen! Wohooo :)  Det var faktiskt riktigt länge sedan sist och det kändes. Nu är dock den värsta abstinensen borta för vi fick ju hela 4½ timme idag ju så nu kan jag klara mig ett tag iaf, kanske tills på onsdag? :=))


Jag lämnade Linnea på dagis kl 8:15 i morse. Det var en lite nervös mamma som vinkade hej då. Jag försökte verkligen hålla mig iskall och inte visa nått och det verkade ha funkat för Linnea hade bara traskat in och börjat leka. Hon fick vinka i fönstret men sen brydde hon sig inte så mycket mer om det. Skönt! Eftersom det är så länge sen hon var där sist (den 15/2) så trodde jag att det skulle bli problem men det är ju skönt om det kan funka nu. Håll tummarna bara för att Linnea får vara frisk länge nu så att det inte fortsätter bli så hattigt pga sjukdom. Jag hämtade hem henne nu vid 13-tiden och då sov hon i sin vagn så det var bara till å rulla hem henne - smidigt! Hon sover gott i sin vagn på altanen just nu :=)


Linnea har lärt sig att klättra upp på köksstolarna själv. Därmed är nu säkerheten i köket starkt hotad. Förr kunde vi lämna knivar och sådant framme bara man la alla saker långt in eller hyffsat långt upp... Nu har hon ju inte bara lärt sig att klättra upp på stolarna där dom står placerade runt köksbordet utan hon har ju även kommit på att man kan flytta runt stolarna så att det går att nå högt upp på andra ställen. Jisses... Ska hon börja jobba på cirkus eller ska hon bli stuntkvinna?


Det är dyrt att ha barn. Om jag någonsin hade varit tveksam på det innan så är jag inte det längre. Robin behöver ny cykel - igen! Jag tycker nyss han fick sin 20":are. Vi höjde sadeln och styret på den i lördags. Det räckte inte...suck. Någon som behöver en superfin fräsig pojkcykel, strl 20"? Någon som har en fin pojkcykel i strl 24" till salu?


Nej dax att sluta för denna gång. C U. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards