Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Heidi Månsson - 17 mars 2011 22:00

Då skuttade tiden iväg igen och jag han inte blogga på ett tag. Shit vad det ska vara svårt att finna tid till det emellanåt. Ja men nu är jag här och nu kommer det en uppdatering om mitt extremt vardagliga tråkiga liv, typ ;)


12/3  Lördag. Våra väldigt goda vänner Monica och Patrik kom hit från Värnamo och hälsade på. Dom hade med sig sin supergoa vovve Koda så Izzie fick också ha någon att leka med i helgen :))  Vi åkte ner till Hovdala och tog en tur i hundrastplatsen och sen en liten sväng längs med hundslingan. Det var kul så det blir det fler gånger. Nyttigt för Izzie att få träffa många olika hundar.


I övrigt den dagen så var det full fart men ändå hände det liksom inget särskilt. När man är många så blir det liksom inte en lugn stund men det gjorde inget - vi hade ju förbaskat trevligt :=)


13/3  Söndag. Efter att vi hade ätit Tacos till väldigt sen lunch så åkte Monica, Patrik och Koda hem.

Vi ringde till akut barnvaktshjälp.nu = Robins farmor. Linnea började nämligen visa allvarliga symtom på att inte kunna gå till dagis på hela kommande vecka. Inte så roligt med tanke på att jag hade en körlektion inbokad på måndagen, det fanns teorilektioner som jag ville gå på både på tisdag och onsdag kväll plus lite annat som vi behövde få göra. Vi insåg att vi behöve långvarig inneboende till hjälp så då kallade vi på Carin. Hon tog tåget samma dag och har varit här till och med idag. Skönt!


14/3  Måndag. Jag vaknade med en sjuhelsikes ryggsmärta, hade förmodligen sträckt nån ryggmuskel, och fick avboka körlektionen. Skit också. Hade verkligen sett fram emot den denna gången, var peppad till max ju. Jag fick stanna hemma men fick iaf en hel del gjort i teoriboken så det var ju skönt. Bättre än inget.


15/3 Tisdag. Jag var på körskolan 14:45-18.00. Fick lite egen pluggtid först och sen var det teorilektion 2.

Fredrik var på valpkurs med Izzie ute i Ballingslöv. Det hade gått jättebra :) Det hade ju inte varit så lätt att komma iväg på det om vi inte hade haft Carin här då valpkursen också var på kvällstid. Tack o lov för att det finns folk som kan hjälpa till ibland!


16/3 Onsdag. Jag var på TL 4 på körskolan. Han inte med något mer pluggande men jag kom iaf iväg på den. Linnea har varit/är väldigt dålig emellanåt och väldigt klängig på allt och alla. Inte lätt att få något gjort då. Jag längtar tills hon är frisk och kan gå på dagis igen. Mycket lättare att ha rutiner i pluggandet då.


17/3 Idag - torsdag. Linneas andning lät väldigt ansträngd och hon hade det kämpigt med hostan så jag ringde vårdcentralen. Fick en tid till 11:15 och det visade sig att jag hade rätt - allt stod inte rätt till. Linnea har förmodligen (med allra största sannolikhet sa doktorn) förkylningsastma. Robin hade det när han var liten så jag vet ju mycket väl vad det innebär. Hon fick medicin direkt på plats

(en som hon skulle andas in och en flytande) och sen tog dom lite prover. Vi fick ett recept på flytande Bricanyl. Det ska vi ge henne tre ggr om dagen vid behov. Nästa gång som Linnea blir förkyld och får jobbig hosta så ska vi åka in direkt då vi märker att den påverkar hennes andning. Bra att veta för det är ju lätt att tro att man är pjoskig och överreagerar osv.

Linnea har sedan i söndags gått lite fram och tillbaka med hög feber - låg feber, pigg - trött, bra aptit - sämre aptit osv. Inte alltid så lätt att vara liten. Stackars liten tös. Hoppas att hon får bli frisk snart!

På eftermiddagen åkte Carin hem. Det var fruktansvärt skönt att få så mycket hjälp under dessa dagarna så vi funderade allvarligt på att muta SJ så att tågen inte skulle gå. Eller just det ja - muta SJ ska man ju inte behöva göra, tågstopp fixar dom så bra ändå. Men inte just idag - och ändå snöade det... Dåligt SJ, dåligt... :)


I morgon är det fredag igen och det innebär kanske lite fredagsmys. Får väl se vad som händer på kvällen. På dagen ska jag iaf plugga teori när Linnea sover middag. MÅSTE plugga. Ligger ju efter i min planering och det är inte bra alls! Fy på mig. Hade iofs inte planerat in att Linnea skulle bli sjuk och grinig/gnällig/klängig/mammig och allt det där...


Nu måste jag sluta. Börjar bli rätt så grusig i ögonen så det är dax att knoppa. Ses. Ha de gött så länge. Kram :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards