Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Det bara blev så...

Av Heidi Månsson - 5 maj 2011 16:30

Ja svaret på varför är denna gången - det bara blev så. Jag skulle kunna rabbla upp tusen ursäkter här som svar men jag kan lika gärna låta bli. Det är ju liksom egentligen bara mitt eget fel och mitt eget bekymmer. Bloggar jag inte så får jag ju mindre läsare men det är ju inte för eran skull som jag skriver. Sorry om det låter fel, försök att ta det på rätt sätt - jag bloggar ju för min skull, det är sanningen. Om jag sen då slarvar med att blogga och det blir väldigt långt mellan mina inlägg så är det ju bara mitt eget fel och bekymmer. Visst - det kanske finns någon där ute som verkligen gillar att läsa min blogg (??) men det kommer ett inlägg när jag kan/orkar/hinner osv. Tills dess så finns det ju miljoner miljarders med andra bloggar att läsa :)


Jaha vad har då hänt sedan sist? En sammanfattning kommer här:


24/4  Det var 20°C och strålande sol. Hela dagen stod ytterdörren öppen och alla var ute nästan hela dagen. På kvällen bjöd vi Ulla och Knut på grillat och det var trevligt!


25/4  Sista dagen på påsklovet och det var strålande sol och underbar värme även denna dag. Vi njöt!


26/4  Skola och dagis igen. I övrigt var det väl mest fortsatt njutning av vädret. 20°C och strålande sol - igen! Keep it coming!


27/4  Linnea och jag var med Annelie och Feliks. Trevlig dag som alltid! Du är en förbaskat bra vän Annelie. Bara så du vet! Ifall jag slarvat med att tala om det för dig... Kram på dig :=)


28/4  Jag hade körlektion. Inne i city igen. Det gick bra, alla överlevde. Ja jag vet - det är svårt att tro men jo det är sant :)  Tror att jag kanske ska kunna klara av att köra bil... Det finns ju lite hopp iaf. Och jag fick faktiskt lite beröm av läraren. SÅ de så! ;)


30/4  Sista april och det bara var så utan att jag hade en enda tanke på det. Det var full rulle här hemma. Fredrik hade fullt upp med att gräva på baksidan huset. TACK till Hasse, Hannah, Andreas, Ulla och Knut för all hjälp! Och tack Hasse för att vi fick låna lite utrymme i din glassbil så att vi kunde frosta av våran frys så att vi sen kunde fylla den med glass. Vi skulle ju liksom bara vara snälla och se till så att du inte behövde ha så tung last i din bil ;)

Annelie, Josephine och Feliks var här från typ 11-20. Stefan, Danny och Thimmy kom hit vid 18-tiden (har jag för mig att det var) och sen grillades det revben och korv. Trevligt hade vi. Tack Annelie för all hjälp under dagen! Och tack Josephine för hjälpen med att frosta av frysen :))


1/5  Ulla och Knut kom hit på middag och gissa vad - det blev grillning :=)


3/5  Dax för Linneas 1½-årskoll på BVC. Vågen stannade på 12280 gram och längden konstaterades vara 84 cm. Några klossar ville hon minsann INTE stapla på varandra - det räcker väl med att mamma och pappa och mormor har sett att jag har gjort det såg hon ut att tänka. Inte ville hon klotterrita heller. Tavlor görs liksom inte på beställning :)  Sprutan gick bra att ta. Det var ett rätt så litet skrik som hon gav ifrån sig vid nålsticket. Får se om det blir någon reaktion framöver för det ska ta 12-15 dagar innan det märks något om det ens märks något. Bara vänta och se. I övrigt blev hon väl godkänd men dom upptäckte vätska bakom ena trumhinnan så det skulle vi kolla upp på Vänhem Vårdcentral om ca en månad för då måste den vara borta. Nu har ju Linnea en förkylning i kroppen så det är ju inte så konstigt om hon har lite vätska i örat. Hoppas bara att det inte blir en öroninflammation av det.

Dom skrämde oss lite också. Hon som undersökte Linnea sa att hon hittade ett litet blåsljud så hon ville få det dubbelkollat. Det fanns en expert i huset så hon blev ditkallad och hon kunde inte höra nått blåsljud. Hon sa att eftersom Linnea satt så extremt tyst och snällt i sin pappas knä så hördes ljud som inte brukar kunna uppfattas och det var bara ljudet av forsande blod i venerna. Puuu. Skrämmas sådär. Blåsljud. Operationsbord. Taskigt hjärta. Många tankar som han springa förbi i huvudet...


Linna kan nu öppna dörrarna här hemma. Hon når upp till handtagen så nu är det slut på friden. Nu kan vi inte längre stuva undan saker i ett rum och veta att dom får ligga där ifred. Linnea når bara längre och längre upp och inte får hon mer förstånd för det. Nej envis är hon. Våghalsig är hon. Jisses var ska detta sluta?


Om cirka en månad är det skolavslutning. Jag skulle ju ha körkortet tills dess. Ha ha ha - kul. Det kommer jag INTE hinna med... Nu den 14/5 ska Fredrik och jag till körskolan tillsammans för då ska han förhoppningsvis få bli min handledare. Då kan vi kanske börja på allvar känns det som. Ja men att ta alla lektioner på körskolan har man ju liksom inte råd med! Jag tror att det kommer bli jättebra att kunna varva körlektionerna med att träna hemma.


Nej nu får jag ta och lämna bloggen för denna gången. Ses. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards