Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Det snurrar i skallen

Av Heidi Månsson - 27 april 2012 11:45

Ibland har jag nått som jag funderar på eller som jag skulle vilja skriva om på bloggen men så känner man att det kanske inte är helt lämpligt. Allt bör ju kanske inte läggas ut på en sida på internet som liksom vem som helst kan läsa. Allt är inte och bör inte göras offentligt. Det kan vara lite surt ibland tycker jag för detta är ju liksom lite som en dagbok för mig. Det har hänt flera gånger att jag börjar skriva om nått och sen kommer jag på mig själv, raderar och skriver istället om allt det där "lull-lullet" som inte är lika personligt. Jag är inte helt nöjd med situationen och jag önskar att jag var en sån där som inte hade några hämningar och skrev om allt det där som jag inte vågar skriva om. Viss man kan ju ha en anonym blogg där man skriver allt sånt men jag tror att förr eller senare så blir man avslöjad ändå. Det är alltid någon som känner igen stilen man skriver på eller nått annat. Det går ju att spåra IP-adresser och hacka sidor å allt det där så nää det är inget för mig.  Mina vänner får ju iofs höra mycket av mina tankar när jag pratar med dom så jag får ju babbla av mig en hel del men ibland är det enklare att skriva det å ibland är det enklare att prata om det. Nåja läget är som det är. Jag får helt enkelt fortsätta hålla en hel del av mina tankar för mig själv och skriva om sånt ointressant dravvel som pågår i mitt liv här på bloggen :)


Igår hade vi prov i Männsikan Socialt och Kulturellt i skolan. Tror att det gick bra - det kändes bra iaf. Huvudsaken är ju att jag får godkänt i kursen och jag kan inte tänka mig i min vildaste fantasi att jag inte skulle få det, jag har ju gjort allt man ska göra för att uppnå G, varit på nästan alla lektioner och har jag haft frånvaro så har den INTE varit ogiltig direkt. Tror faktiskt inte att jag har missat nån lektion i mänken (som vi förtkortar det). Nej som sagt, bra närvaro, är med och diskuterar mycket på lektionerna, gör mina uppgifter (en blev lite sent inskickad pga mycket sjukdom samtidigt men vadå - ingen är perfekt, inte ens jag  ) och som sagt så gjorde jag helt ok ifrån mig på provet.


Nu har vi haft prov i psykologi och där skulle vi inte ha fler lektioner. Vi har haft prov i mänken och där vet jag inte om vi ska ha fler lektioner sen men jag tror ju inte det. Vad är poängen liksom? Vi har haft sista lektionen i Medicinsk grundkurs men vi har ju provet kvar. Det är nu på torsdag så om mindre än en vecka.... Gaaaah!! Sen efter det provet så har vi bara lektioner i Vård och Omsorg + data. Vård och Omsorg-provet kommer nog bli rätt så gigantiskt men jag tror faktiskt inte att det blir svårt. Kanske inte ska säga förmycket dock - har ju inget kommit över bäcken ännu...

Jag är jättenervös för dataprovet för jag har ju missat några lektioner där eftersom det blir schemakrock rätt så ofta och jag anser att det är svårare att ta igen de andra sakerna själv som vi har haft så därför har jag prioriterat de. Får försöka komma ikapp lite mer där nu när de andra ämnena försvinner. Prioritering, prioritering och åter prioritering. Det är ju det och planering som gäller.


Försökte få tag på min chef förut. Villl ju börja jobba nu när skolan och läxorna där inte tar lika mycket tid och energi av mig. Måste försöka få reda på mer angående tidsplaneringen för introduktionskursen och delegeringskursen. Dom ringde från jobbet och undrade hur mycket jag ville jobba i sommar så att dom kunde göra klart sommarens schema å jag sa att jag ville jobba så mycket som möjligt naturligtvis! Det vore skönt om jag kunde vara ledig samtidigt som Fredrik så jag har lagt in en förfrågan om två veckors semester då i juli/augusti men utöver det vill jag jobba så mycket jag bara får. Självklart vore det skönt att ha ledigt i sommar eftersom att jag har lagt så mycket tid på skolan hela terminen men att vara ledig betalar inte maten och räkningarna. Jag kommer nog hinna åka med barnen till stranden ändå någon dag för man får ju inte jobba alla dagar i veckan inom vården. Det finns ju flera regler som styr det där med dygnsvila och veckovila. Jag fick iaf förfrågan om jag kunde tänka mig att jobba nätter med och absolut kan jag tänka mig det :)  Det blir ju lite mera pengar av det också och det är ju INTE fel.


Nej nu har jag haft en paus från studierna en liten stund. Dax att ta tag i det igen. Ska skicka in en uppgift via datorn och sen ska jag ta tag i medicinboken igen. Det är mycket att hålla reda på i den kursen så det är bara till att nöta, nöta och åter nöta.

Jag hoppas att ni alla får en superbra fredag och helg! Glöm inte att deklarera i tid!! Kram och pöss  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards