Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Brädad med råge, kudde på rumpan & på kvällen bultar det!

Av Heidi Månsson - 7 januari 2015 23:13

Denna dagen har bjudit på lite olika saker. Trots att jag somnade väääääldigt sent och sov dåligt så var jag hyffsat pigg i morse. Var uppe vid 8 och funderade på att kliva upp då för att vända tillbaka dygnsrytmen någorlunda men konstaterade att jag var lite för trött för det, lite till kunde jag ju få sova. Eftersom Fredrik skulle iväg och köra glassarundan så tänkte jag att jag skulle lägga mig i dubbelsängen brevid tösabiten och slumra lite till. Jo just det - det kunde jag ju glöma! Samma sekund som jag kröp ner i sängen så vaknade hon och blev helt plötsligt jättepigg. Det var ingen ide att försöka övertala henne till att sova mera å eftersom hennes vardag med tidiga mornar börjar i morgon igen så var det ju lika bra att hon klev upp och då kanske vi kan få tillbaka rätt dygnsrytm på henne med :o)

Innan vi hade klivit ur sängen så säger Linnea: "-Mamma kom nu så spelar vi memory!"  Ja ja det var väl bara till å lyda och där snackar vi brädad! Jisses. Första rundan vann hon med 15-12 och andra rundan vann hon med 20-7. Jag spelar ordentligt med henne, alltså jag fejkar inte och ger mig för att hon ska få vinna utan jag spelar enligt reglerna och är mycket noga med att hon ska lära sig följa reglerna. Känner dom som håller på å lägger sig för att ungen ska få vinna men det tycker inte jag är rätt. Linnea vann alltså helt rättvist. Tror jag måste tjuvträna på det där så jag lyckas vinna nån gång :=)


I morse när jag klev upp så snöade det och det var lite snö som hade lagt sig under natten/morgonen men det var ju inte ens så det täckte gräset eller marken helt så några stora mängder var det ju inte. Temp runt nollan. Jag sa till gubben min att köra försiktigt. Lite senare på dagen var det plusgrader och snön var nästan helt borta. Vid 16-tiden när jag skulle till jobbet så var det +4°C och jag kunde inte se någon snö alls. Knatade iväg ner för backen i ganska god fart och sen sa det tjopp så låg jag där och sprattlade. Det fanns ganska gott om isfläckar och det var en sådan där lite lurig halka för man ser den knappt. Små tunna isfläckar och en sådan hade jag en träff med. Tur att man har egen stoppning på kroppen så man inte behöver en kudde på rumpan! ;)  (PS - om nån undrar så slog jag mig inte särskilt hårt och allt gick bra)


Efter ett arbetspass med rätt så mycket spring så bultar det lite i mina trötta fossingar. Tror att jag ska ta och sätta upp fötterna i högläge och glutta på ett avsnitt DDD. Det har ju äntligen släpts två nya säsonger på Netflix och jag har redan hunnit plöja igenom en hel del avsnitt så då tar jag väl några till :)


Sov gott. Puss & kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards