Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Nä nu får det räcka!

Av Heidi Månsson - 11 januari 2015 21:45

Nu är jag trött på detta busväder som vi har här nere i södra delarna av landet. Okej jag vet att jag brukar klaga när det kommer snö om vintrarna men det kanske (men bara kanske) är liiiiiiiiite bättre med snö än med stormar iaf. Jag som såg fram emot mysiga promenader med Kamille och Izzie får vänta ett tag till. Jo promenader får dom ju men speciellt mysiga är dom ju inte när det blåser såhär pass mycket. Nej jag måste säga att jag längtar rejält tills det blir vår och ännu hellre sommar. Kan vi spola fram till mars/april kanske? Januari och februari är utan tvekan de två tristaste månaderna på året så det gör inget om vi hoppar fram lite. Eller så får man helt enkelt bara härda ut...


Idag har det varit en sån där riktig slappesöndag och det var inte så dumt det. I morgon får det väl bli lite ändring för jag måste komma tillbaka till rutinerna. Sedan jag blev sjuk i november och sov mycket på dagarna så har jag haft svårt att vända tillbaka dygnet och få in en rutin på det. Att vända rätt på dygnet för en dag eller två funkar bra men sen är jag ledig nån dag eller en hel helg och kommer nattugglan fram direkt och så har jag svårt att komma upp i vettig tid dagen efter. Ingen ordning alls! Jag behöver dessutom komma igång med min träning så jag tänkte först sticka till gymmet i morgon men utan bil är det ingen höjdare att ta sig dit och hem. Eller jo dit funkar men eftersom att jag inte vill duscha där då de har värdelösa omklädningsrum och duschar så vill jag duscha hemma. Inte så kul att åka buss alldeles svettig å stinkande. Tar hellre en rejäl promenad med hundarna om vädret tillåter. Är det busväder så får jag ta gymet och stå ut med att duscha där. Ja ja det löser sig :=)


Nej jag tror att jag ska kika på lite Netflix innan det blir dax att sova. Hoppas att ni får en bra natt och en bra start på nästa vecka. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards