Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Swosh!

Av Heidi Månsson - 20 januari 2015 23:45

Ja det sa bara swosh så sprang den veckan förbi. Det är ju tisdag idag och sist jag bloggade var i tisdags natt förra veckan. Det har hänt lite allt möjligt sedan sist. Här kommer min rapport:


Onsdag 14/1: Linnea och jag var på öppnis på Familjens Hus och det var roligt. Måste börja gå mera regelbundet. De som håller i det är så underbara och man känner sig så hemma. På öppna förskolan i Familjens Hus får man vara sig själv och man är välkommen ändå :)

Hundarna var själva i några timmar medans vi var borta och det gick jättebra! Skönt :)


Torsdag 15/1: Jag fick följa med en vän till CSK för att göra ultraljud då hon ska ha en bebis snart och det är så kul att få vara med på en sådan häftig grej! Tycker jag iaf :o) Nytt ultraljud är bokat och jag ska få följa med då med - oj vad jag är lycklig!! Hihi.

Eftermiddan bjöd på utbildning via jobbet och det fanns en hel del som jag kände till sedan innan men även en del som jag tyckte var bra som jag ska försöka applicera i mitt jobb.


Fredag 16/1: Jakten på ny bilstol påbörjades och kunde avslutas samma dag. Fick tag på en BRA OCH BILLIG bilstol på Babyproffsen i Kristianstad så det känns bra nu. Jag ville ha det där med bisltol klart även om vi inte har fått nått klart hur det blir med bil för vår del ännu. Det kommer väl dock förhoppningsvis en dag inom snar framtid då vi ska kunna köpa oss en annan bil om dom blir klara på försäkringsbolaget med värderingen nån gång och då är det skönt att ha det där med bilstol färdig. Jag han även med en hel del annat som tex myskväll med Linnea. Film och popcorn skulle det vara så vi såg Skönheten och odjuret och mumsade popcorn. Det är lite roligare att se på film med den där tösen nu när hon kan tänka sig att se "riktiga" filmer med lite mera handling. Vi har en hel del som vi kan plocka fram ur kartongen nere i källaren också så sådant som man har fått uppleva tillsammans med de stora barnen får man chansen att uppleva igen med Linnea. Mysigt! Jag längtar tills vi kan se Ensam hemma-filmerna för de tror jag hon kommer gilla men lite till får vi nog vänta. Det finns så mycket som hon har framför sig som de två stora tycker är såååååå töntigt. Tur man har en "liten" också...tänk när hon också är tonåring...jisses amalia...


Lördag 17/1: Dax för en tripp till Malmö. Dax för att titta på Disney On Ice med Nettan och Tindra :)  Linnea och jag tog den nya bilstolen i hyrbilen och körde för att plocka upp Nettan och Tindra och sen hade vi en heldag tillsammans. Det var superkul även om det var lite rörigt innan vi hittade (inte så himla lätt att köra i Malmö när man dessutom inte lyckas hitta nån vettig gps-app) och sen hade väl Linnea kanske inte sin absolut bästa dag. Först var lunchen inte så populär, sen hamnade det glass överallt, väl inne på showen så fick hon en superäcklig slush och sen tappade hon godispåsen så nästan allt hamnade på golvet. Inte lätt å vara liten. Showen uppskattades dock och det blir nog en tur dit nästa år också :=) Tack Nettan & Tindra för erat sällskap!


Söndag 18/1: Jobbade delad tur. Fick ont i höger sida och trodde ett tag att det var blindtarmen men det visade sig efter mycket om och men att det var en vätskefylld cysta. Den sprack tillslut och nu är allt bra igen men det var två tuffa dygn innan den gav sig. Vill inte ha fler sådana tack!


I morgon är jag ledig och då kommer Kamilles ägare hit och så ska vi slutföra adoptionen. Hon blev sjuk helgen som var då vi egentligen skulle ha skrivit på alla papper men nu blir det äntligen av i morgon :=) I övrigt vet jag inte riktigt vad som händer. Ska kanske försöka komma ikapp med allt som finns att göra här hemma. Ja några turer med hundarna blir det ju så klart. Tänkte försöka ta en lite längre tur medans det är ljust. Nu har det ju blivit ännu ljusare ute då det har snöat så att det faktiskt ligger kvar lite på marken och träden. Tempen håller sig dock rätt nära nollan hela tiden så frågan är hur länge detta får ligga kvar?? Jo jag vet att jag har tjatat om det här med att snön gärna får hålla sig borta nu men nu när den har kommit så är det ju faktiskt rätt vackert... Kanske skulle ta en liten vända med kameran i morgon? Återstår att se hur morgondagen blir. Nu ska jag nog glutta på Netflix innan det är dax att sova. Natti natti - dröm sött. På återseende! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards