Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Stråna ska bli kortare & en flytt på G?

Av Heidi Månsson - 26 juni 2015 23:28

Jahapp då har man blivit fattig igen då. Lönen kom in, räkningarna betalades och så gjorde vi ett inköp som inte kunde skjutas på och sen var där inte mycket kvar. Typ. Suck. Alltid är det nått varje månad. Nu hoppas jag att dagens stora inköp ska hålla ett tag. Gärna minst fem år iaf. Hade tänkt att den skulle ha hunnit med att användas idag men vi kom iväg alldeles för sent och således hem alldeles för sent för att det skulle hinnas med. Å gissa vad - det ska regna hela helgen och lagom till det ska bli fint väder så det torkar upp igen så blir det nästan för varmt för att orka med och då jobbar både gubben å jag nästan varje dag. Vad pratar jag om? Jo gräsklippning. Vi har äntligen köpt en ny gräsklippare och när man inte har så mycket pengar så blev det en relativt enkel från Biltema för det är liksom innanför smärtgränsen för plånboken. Vet dock att vill man ha saker som håller så ska man köpa kvalite men då kostar det ju därefter. Nu ska vi vara rädda om denna så hoppas vi att den ska hålla några år iaf. Sen kan vi kanske satsa på en rejäl nästa gång. Gräset klipptes för rätt så precis tre veckor sedan men det är hög tid igen. Håll tummarna för att det inte ska regna heeeeela dagen i morgon så vi får en chans där :)


Jag funderar på att flytta min blogg eller starta en helt ny eller vad det nu blir. Kan inte sånt där. Vet inte om man kan flytta med sig innehållet på nått sätt? Inte så kul att bli av med allt det gamla men jag är less på denna bloggsidan. Tycker det saknas nått. Jämför med andra bloggsidor och tycker att vissa verkar vara bättre. Ska kika runt lite och fundera lite så får vi väl se vad jag kommer fram till. Det lär ju inte ske på fem minuter ändå. Speciellt inte när den här velpottan är igång ;) Så länge kanske jag bara ska byta utseende på denna... Fast jag tycker att det är dåligt att inte förändringen syns på det sättet att alla inlägg ändras så läser man ett gammal inlägg så ser sidan lika dan ut ändå. Det hade varit mycket bättre om utseendet ändrades och så såg man skillnaden om man tog fram ett gammal inlägg. Fattar ni vad jag menar? :o)  Det ändras liksom retroaktivt eller vad jag ska säga. Äh det är svårt att förklara, blir bara svammel (som vanligt). Hehe.


Nä nu ger jag mig för ikväll. Sov gott mina vänner och dröm sött! Puss på er <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards