Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

Fel dygnsrytm, nyklippt & gammal färskvara.

Av Heidi Månsson - 27 juni 2015 21:55

Men tjabba. Då var det lördag kväll och Fredrik nattar Linnea så då passar jag på att sitta här ett tag. Det är ju fasiken vad det ställer till det med ljusa sommarkvällar för tösabiten går bara å lägger sig senare å senare. Undrar var detta ska sluta, hehe. Undrar hur kul vi kommer få det som ska lyckas ställa om hennes dygnsrytm när skolan börjar... Det är då jag ska passa på att checka in på spa i en vecka va? ;) Eller det var då som jag hade en Sundsvallsresa inbokad och naturligtvis reser jag utan barn då ;)  Nä det kommer säkert gå bra för hon vill så gärna börja skolan så hade vi sagt att hon skulle lägga sig kl 18:00 så hade hon säkert gått med på det. Det blir nog bra :o)


Idag har det varit en lugn och skön dag men vi har ändå fått lite gjort här hemma. Det har kommit lite skurar då och då så det såg inte så ljust ut när det gällde gräsklippningen. Mellan två skurar så monterade Fredrik den nya gräsklipparen och sen han gräset bli klippt innan nästa regnskur kom och det var en rätt så rejäl så det var ju skönt att han blev klar. Han kan när han vill!! :=)


Jag håller på med ett syprojekt och jag har spottat & svurit i det tysta över en sytråd som inte ville samarbeta så arbetet har tagit väldigt mycket längre tid än vad det skulle ha gjort. Jag vet ju om att sytråd är färskvara så går tråden av ofta så ska man byta ut den. Har jag gjort det då? Näääääää. Blir till att besöka nån tygaffär nån dag. Jag har kommit in i nått slags sugen-på-att-sy-allt-möjligt-sug och det har jag väl inte haft på väääääääldigt länge. Fick till och med damma av symaskinen för den var jättedammig TROTS fodralet som den har över sig. Det säger ju en del om hur ofta den maskinen är framme, hehe.

L är otålig. Jag försöker mig på en grej som jag aldrig har gjort innan så vi får väl se hur detta går...


Tvättberget har minskat rätt så rejält de senaste dagarna då jag har försökt att jobba undan lite av det. Det är så skönt att se botten på våra tvättkorgar emellanåt. Ska se om vi kan städa i ordning där nere i tvättstugan nån dag. Det behövs!


På kvällen grillade Fredrik hamburgare och det är ju så smaskigt med grillat så vi njöt i stora drag. Sen njöt vi ännu mera för Linnea hade bestämt att det skulle vara myskväll ikväll. Vi tittade på Drakryttarna (spinoff-serie som hör till filmerna Draktränarna & Draktränarna 2) och så mumsade vi på morot och gurka med goda dippar till. Ibland är livet rätt gött!


Nu ska jag nog fortsätta på mitt syprojekt. Hoppas att ni får en bra dag i morgon. Den sista för denna helgen så ta till vara på den  . Puss & kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards