Alla inlägg den 6 september 2015

Av Heidi Månsson - 6 september 2015 23:07

Men tjabba - här kommer lite hoande från nattugglan :) Jag kom hem rätt så sent ikväll och det var inte många familjemedlemmar vakna så det var rätt så tyst i huset. Jag kände dock inte för att gå och lägga mig på direkten så jag hamnade här. Surprise! Eller inte. Hehe. Hörlurarna på, massa goa låtar spelas och jag surfar runt, kollar fb och läser mail. Och så bloggar lite då så klart.


Jag var jättesugen på att gå på bio idag och hade presentkort som var på väg att gå ut så jag kidnappade med mig Felicia. Vi såg "Trainwreck" (en komedi) och den var bra men kanske inte en riktig biofilm. Det hade räckt att se den hemma i tv:soffan. På bio vill man (åtminstonde jag) kanske egentligen ha lite mera action och exploderande saker, kanske lite coola ljudeffekter eller nått. Det var kanske ett dumt val av film som sagt men jag var verkligen sugen på att se den :)


Håll tummarna för att familjens minsting är på banan i morgon. Linnea har haft en förkylning som har lurpassat lite och den verkar inte vilja bryta ut helt. I går vaknade hon och han vara uppe i två minuter typ innan hon säger att hon inte mår så bra. Det kändes konstigt i halsen och magen sa hon. Jag hinner slänga fram en kräkhink (som jag som tur var hade precis brevid mig) så hon lyckades pricka den istället för sin nya matta. Hon var lite slemmig i halsen så det var väl det som skulle upp men vi visste först inte vad vi skulle tro - det kunde ju varit magsjuka eller nått annat allvarligare på gång. Linnea var dock hyffsat pigg och glad och åt bra resten av dagen och fick behålla det men bättre ta det säkra före det osäkra. Detta innebar dock att Linnea missade sin första ridlektion och ett kalas hos en klasskompis och vi missade en kräftskiva/kalas hos Fredriks storasyster + familj. Både vi och barnen såg ju fram emot att träffa alla släktingar men Linnea längtade nog mest efter sina kusiner för hon älskar verkligen alla sina kusiner :) Vi kände dock att vi inte vågade riskera nått och minsta kusinen har precis fyllt 1 år. Det är dumt att riskera att någon annan blir sjuk men speciellt att så pass små blir dåliga.

Nu visade det sig att det inte är någon fara men nu har vi gjort vad vi kan när det gäller smittospridning iaf. I morgon är det skola igen och sen har Linnea simskola. första tillfället för terminen och jag vill INTE att det blir en likadan höst som förra hösten då hon var sjuk nästan alla gånger. Det blir en dyr simskola när man betalar ca 800:- och så är hon med en-två gånger utav tio.... Nej jag hoppas verkligen att denna hösten blir bättre än förra!!!

Även om vi nu inte behöver hosta upp med alla pengarna på en gång när det gäller ridningen så hoppas jag innerligt att det var första och sista lektionen som hon behövde missa denna terminen...


Nä minna vänner nu börjar klockan bli mycket så jag får väl ge mig ändå. I morgon börjar det ju en ny vecka och återigen är det fem dagar i rad som man ska kliva upp tidigt. Bläääääää. Hoppas att ni får sova gott, drömma sött och vakna på rätt sida sängen ;)  Gonatt! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards