Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

Elva.

Av Heidi Månsson - 12 juni 2016 16:12

Elva. 11. ELVA!! Det är svaret på en vääääääääldigt viktig fråga just nu :) Frågan lyder: "Hur många dagar är det kvar tills din semester börjar?" Ja svaret är 11 dagar. Det är ju ingenting och ändå är det en evighet... Sedan när semestern har börjat så kommer 11 dagar bara svischa förbi och så kommer man säkert få lite panik över hur lite dagar det är kvar. När det bara är 11 dagar kvar så kommer jag säkert flippa ur igen och få en mindre ångestattack, haha.

Jag hade gärna varit hemma hela den perioden som barnen har sommarlov så att Linnea fick vara helt ledig hela sommaren men det går ju inte. Jag undrar när jag och Fredrik ska ha semester tillsammans - kommer det någonsin bli så? Det känns inte så just nu. Undrar just när Fredrik ska få ha någon semester alls. Många föräldrar kan ju pussla så att man tar en varsin semesterperiod så att skolbarnen får ledigt hela sommaren men vi har tur som har ett fritids och Linnea trivs ju där som tur är. Ja ja hon får iaf 4 veckor helt ledigt tillsammans med sin knäppa mor :=) (När hon inser det så kanske hon hellre hade varit på fritids...haha).


I morgon fyller min goa gubbe 40 år! :=) Det blir bara lite firande här hemma med familjen i morgon kväll och sen tar vi släktkalaset till helgen. Förhoppningsvis hinner jag bli frisk också tills dess. 


Felicia har inte kläckt ur sig sin bebis ännu och Fredrik har sagt att hon måste hålla ungen där inne tills han åtminstonde har hunnit fylla år för han är inte redo att bli morfar innan dess :o) Jag tror att den där bebisen kommer lyssna på sådana instruktioner precis lika mycket som alla andra bebisar - dom kommer ju när dom kommer. Men sen får man ju ha i åtanke att det faktiskt är Felicias gener som går i arv och hon har ju alltid gått sin egen väg ;) Tänk att den goa tösen ska bli mamma vilken dag som helst, det är rätt häftigt. Jag är övertygad om att Felicia och Nico kommer fixa detta med föräldraskap superbra. Dom har många som stöttar runt omkring och det skyddsnätet är ju skönt att ha för vem som helst som ska bli förälder för första gången - eller hur? Vem som helst kan känna sig rädd, osäker, tvivla på sin förmåga att fixa att ta hand om en annan människa. Det spelar nog ingen roll om du är 16 eller 27 eller 35 - första gången du ska ha barn så kan man känna sig osäker. Felicia och Nico - ni kommer fixa detta! Vi finns här för er och det vet jag många andra som gör också. Tvivla inte på er själva och låt ingen trycka ner er!!


Min förkylning har fått ännu bättre fäste nu så nu gör det konstant ont i huvuet, bihålorna ömmar, det tjuter i öronen och hostan är jobbig. Jag vill bara att det ska vara över nu. Det blev ju inte en så rolig start för Linnea på sommarlovet med en sjuk mamma. Håll tummarna för att jag får må bättre snart!


Nej nu får ni ha en fortsatt skön söndag. Själv tänker jag bara slappa för jag orkar inte annat. Puss & kram (på håll så jag inte smittar någon).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards