Direktlänk till inlägg 29 mars 2017

Dan före dan...

Av Heidi Månsson - 29 mars 2017 15:15

Så där ja. Då var snart mars månad också slut och april kan börja. Det går på rätt håll! Den underbara våren är här på allvar och jag njuter. För det mesta håller sig tempen runt 10 grader men i helgen ska det bli 17 grader och vet ni vad det bästa är? Jo jag är ledig hela helgen - wihi :o) Jag hoppas att det blir sol eller åtminstonde uppehåll så att man kan vara ute lite men just nu förutspås det regn. Håll tummarna och dansa soldansen tack!


På lördag är det första april mina damer och herrar. Vad har ni för skämt eller practial jokes på gång? Jag kommer aldrig på nåt bra och skulle jag för en gångs skull komma på nått som kanske möjligtvis duger som skämt så lyckas jag inte hålla masken. Såååå typiskt. Jag får träna lite på det där, hehe.

På lördag är det även Robins dopdag. Tänk att det är 15 år sedan Robin låg som ett litet knytte i famnen... Ja tiden den går fort.


Ja just det - jag har ju glömt att berätta om fredagskvällen. Innan showen lämnade vi Linnea hos barnvakten (tack Jennie och Michael med familj!) och sen for vi till Kristianstad. Vi skulle hinna äta nått innan och det var lite halvtajt med tid så en pizzeria blev lagom avancerat. Det var ju ändå löningshelg för många så det blev nog med folk som var ute och skulle äta ändå. Vi tittade in på en lite finare pizzeria först men där hade vi fått stå i kö i typ tre år så det blev en lite enklare variant. Mätta blev vi iaf..

Sedan var det då äntligen dax för Stand Up med Johan Glans och jag kan ju säga så här - det var en rejäl skrattfest! Jag ångrar inte att jag gav Fredrik det i julklapp, hehe.

 

Som sagt så börjar April månad på lördag men jag är redan framme vid sommarplaneringen. Jag har börjat kika på olika alternativ med saker som vi kan hitta på utan att det kanske kostar så förbenat mycket. Sen har vi ju Stockholmsresan som vi gärna vill ska bli av så att Linnea äntligen kan komma iväg till sitt efterlängtade "dinosariemuseum" som hon säger. Det är en utmaning att få en resa till huvudstaden att bli så billig som möjligt men ändå kunna ha roligt och njuta av den. Det är lite pysslande och trixande för att få till det så vi får väl se om det kan bli av eller ej. Det största bekymret just nu är väl att vi inte vet hur det blir med jobb för Fredrik så har han jobb så har han kanske inte semester. Har han inte jobb så har vi mindre inkomst och beroende på hur länge han blir utan jobb så kanske vi måste avboka alltihopa pga pengar men då har han tid... Lite moment 22 det där... Jag planerar och drömmer mig bort men spikar inget och så får vi se vad det blir.


Nä nu ska jag snart åka till jobbet så det är dax att avrunda och plocka ihop lite grejjer. I morgon har vi ju den stora dagen D. Jag längtar efter morgondagen för att sen är det hela över. Förhoppningsvis. Hehe. Samtidigt så har jag riktig ångest över grupparbetet och att vi ska redovisa inför alla andra plus alla enhetschefer som ska sitta där och titta på oss. Varför varför varför måste det vara redovisning?? Kan det inte räcka med att vi skickar in arbetet?? Suck. Paniiiiiiiiiik.


Håll tummarna för mig och min grupp i morgon tack! Ha de så gott. Pöss & kräm <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards