Direktlänk till inlägg 7 september 2017

När man inte blev som man skulle...

Av Heidi Månsson - 7 september 2017 23:01

...så är det ju synd att man inte kan bli som man borde heller. Kan man vara frustrerad fast man inte vet varför? Om man inte kan det så lyckas jag tydligen med det omöjliga och det är ju en bedrift bara det... Det ska väl dessutom vara jag till å lyckas med en sådan sak för naturligtvis ska det vara något negativt som jag lyckas med. Jag fick alltid höra som liten att jag var så positiv, glad och energisk. Vad hände? What the f**k hände? Jag är så långt ifrån detta som det bara går nu för tiden. När skedde förvandlingen?
Någonting konstigt hände nu när kvällen kom. Jag fick helt plötsligt en känsla av att jag bär på en massa frustration men jag vet ju inte varför. Slår vad om att namnet Heidi står för knäppgök på något språk någonstans i världen...

Jag blir lite förvirrad och får påminna mig hela tiden om att det är fredag i morgon och ingenting annat. Mitt huvud har helt sonika bestämt att det ska vara måndag i morgon. Förmodligen för att jag har varit hemma och vabbat tisdag, onsdag och torsdag. Jag slutade ju 9 i tisdags morse så efter jobbet kunde jag ta över så att Fredrik kunde jobba resten av dagen. I onsdags jobbade han undan så att han skulle hinna hem och avlösa mig vid 15:30. På så sätt kunde jag jobba mitt kvällspass. Idag har jag varit ledig så då kunde gubben min få jobba i sin egna takt. I morgon jobbar jag men Fredrik är ledig vilket är tur för tösen blir hemma i morgon med och nu är gubben min sjuk. Jag trodde att jag skulle åka på skiten men jag verkar ha klarat mig (peppar peppar tar i trä). Tur är ju det för jag jobbar fredag, lördag, söndag och sen måndag. Avskyr att jag ska behöva jobba varje måndag och fredag trots att jag jobbar helg. Tycker inte att det är okej men just nu är det väl bara till att gilla läget.
Jag hoppas iaf att Linnea och Fredrik kryar på sig och att jag slipper skiten. Håll tummarna! Jobbar mycket hellre hela helgen än ligger däckad (även om inte alla verkar tro mig när jag säger det). Älskar mitt jobb men ibland kan jag bli less på skiten runt omkring. Sjuk har jag dock varit så det räcker för resten av mitt liv så bacillerna och basiluskerna kan hålla sig långt borta. Tack!

Nä nu ska jag försöka ta tag i lite viktiga saker som jag har skjutit på alldeles för länge. Jag borde snart gå och sova men i huvudet snurrar det ungefär 20.000 tankar så det är inte läge nu. Om jag kan bocka av några saker på min "att-göra-lista" så kanske det går bättre sen. Håll tummarna :)

Puss och godnatt. Ses kanske på andra sidan helgen? Vågar inte lova nått - ni vet ju hur det kan gå... ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards