Direktlänk till inlägg 25 september 2017

Lite blandat från gångna veckan

Av Heidi Månsson - 25 september 2017 00:09

God kväll i stugan. Hoppas att ni har/har haft en riktigt mysig söndagskväll (och helg med så klart). Jag blev sugen på att blogga men har väl egentligen inte så supermycket att berätta. Nu sitter jag mest och funderar på vad i hundan det var som gjorde att jag blev så himla sugen på att blogga... Förvirrad? Nääääää då... Hehe.

Jag kan ju börja med att berätta att jag har inte fått reda på något angående tjänsterna som jag har sökt på Högalid. Iofs så är ju inte det så konstigt för jag var på intervju i fredags förra veckan och den chefen har varit på semester hela denna veckan. Det är bara lite illa tajmat kan jag tycka för som jag förstod det så skulle man börja där den 1/10 och det är ju om en vecka! Ja jag har ju redan gått bredvid där och jobbat två turer så jag behöver ju inte bli inkastad som totalt nybörjare men om det är någon annan som får tjänsterna så blir det lite stressigt med bredvidgång och avslut på nuvarande ställe kanske?
Nu har jag äntligen gått bredvid även på plan 1 på Högalid när det gäller dag och kväll. Jag ska gå en natt-tur också och sen är det avklarat så att de kan börja ringa mig :)

Förutom att jobba i veckan så har jag hunnit att umgås lite med Nettan och hennes två buspojkar :). Jag har även ÄNTLIGEN kommit iväg till frisören. Det var ett tag sedan! Det blev inte riktigt så kort som jag brukar klippa det och inte riktigt lika spretigt men det är kul med lite variation och jag är nöjd. Det blev rätt så ljust och det är gött. Avskyr verkligen när jag har det där råttfärgade trista sunkiga så kallade färgen på håret.

I fredags var det dax för skolfoto på Linneas skola. Ska bli spännande att se hur bilderna blev.

Nu under hösten så har Fredrik och jag varit tillsammans i 10 år så igår firade vi det lite spontant med att gå och bowla. Då det var så spontant så tog vi med oss Linnea (tonåringen som ff bor hemma var inte intresserad). Fredrik vann (som alltid) och det är ju ingen jättestor överraskning då jag är helkass på att bowla men denna gången vann han inte med lika många hästlängder som vanligt så det var ju en liten förbättring för min del :=) Linnea lyckades faktiskt svinga iväg klotet med bara en hand några gånger på slutet men i början skulle hon envisas med att rulla iväg det mellan sina ben. Det blev inte så bra då. När hon fattade att hon skulle svinga med en hand ist så blev det oftast bättre. Sen är det ju lite falsk trygghet med de där staketen för rännorna tycker jag men hon är inte så gammal än så det tar väl sig :o)

Idag var jag, Fredrik och Linnea en sväng i Kristianstad och hälsade på hos Felicia, Nico och lilla söta Gabriella. Det blev också en hyffsat spontan ide som jag fick. Jag hade hittat en gunghäst till Gabriella som jag tyckte att hon kunde få så den fick följa med och hon verkade tycka om den. Vi hade med oss lite fika också och efter fikan så lekte Linnea så fint med Gabriella. Jag tror att hon tycker att det är jätteroligt att få vara moster. Hon är så stolt så stolt <3

Ja det var denna veckan det. I morgon börjar nästa. Ny vecka - nya möjligheter :=)

I morgon ska Robin få första sprutan utav mååånga. Hoppas att det är värt det! Sen på tisdag så är det studiedag. Jag börjar inte jobba förrän kl 18 så jag håller på att klura på vad jag och Linnea ska hitta på då. Senare i veckan så är det dax för första föräldramötet på Robins skola så det händer ändå lite olika saker i veckan. Nu ska jag nog gå och sova. Börjar jobba kl 7 i morgon. Puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards