Alla inlägg den 24 juli 2018

Av Heidi Månsson - 24 juli 2018 21:29

God kväll. Finns det några föräldrar där ute i sajberspejs som läser min blogg någon gång? Någon som är sugen på att komma med lite tips och ideér eller bara lite allmän support? Okej det kan räcka med en lite tröstande kommentar, ett "like" eller ett hjärta. Jag sliter snart mitt hår...

Våran yngsta fyller ju nio i höst/vinter och jag blir skogstokig på hennes attityd och humörsvängningar. Vi försöker verkligen att lära alla våra barn vad som är bra och dåligt, de osynliga reglerna på hur man ska betee sig och att man måste anpassa sig en hel del efter omgivningen. Vi försöker verkligen lära våra barn att man är artig, håller upp dörrar, aldrig är elak mot någon utan behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Vi försöker lära våra barn att vara lagom modig, lagom envis på så sätt att om du VET att du har rätt så stå på dig och låt ingen trampa på dig men känn av situationen för ibland är det bättre att vara "den större" i situationen och ge sig när man bara ställer till det genom att försöka bevisa nått som ingen vill lyssna på ändå. Var lagom ödmjuk. Var ALLTID snäll, god och tacksam. LYSSNA på andra. Visa respekt men våga också kräva respekt tillbaka. Se dig för! Var rädd om de som finns runt omkring dig. Och så vidare...


Ibland känns det som att man pratar med en vägg. Ibland känner jag bara för att ge upp, varför bryr man sig? Varför försöker man? Är det någon speciell fas som 8-åringar träder in i eller? Kommer den gå över eller pågå till tonåren? Vi har två tonåringar så jag borde veta svaret på detta men de betedde sig inte riktigt på detta sättet. Det är liksom svårt att sätta fingret på det men det är en speciell slags attityd som jag inte känner igen. Blääääääääää! Ibland så mjuk och så go och sen tvärvänder det och så är allt hysteriskt kaosartat. Ibland får man bara inte något livstecken när man försöker kommunicera, ibland får man blickar som kan döda, ibland är det bara ilska. Jag har hört nått uttryck innan om att barn kommer in i någon slags fas som kallas "pre-teen". Kan det var det? Jag måste läsa på. Så länge lever jag i förhoppningen om att det blir bättre...


Idag har det varit VARMT och imorgon ska det bli ännu varmare... Hässleholm förväntas få 33 grader i morgon. Hjälp! Nu börjar det bli liiiiiite väl bra va? Undrar hur våran elräkning kommer se ut efter denna värmebölja med tanke på att fläktarna går typ dygnet runt...


Jag hittade en sida på facebook med mycket citat, talesätt och visdomsord. Jag tyckte dessa var så bra så jag ville dela med mig av dom:

      


Nä nu ska jag natta min tös och sen ska jag nog knoppa själv för jag är trött. Rejält trött!

Puss och kräm <3

Av Heidi Månsson - 24 juli 2018 12:13

när man får brev och det är DET där brevet man har väntat länge på (känns som en evighet men det är väl lite mer än en månad, kanske 1 1/2).

Spana in:



Jag längtar jättemycket efter att få börja på det nya stället :) Detta gjorde min dag sååååååå mycket bättre :)


Ha en fantastisk tisdag! Kram <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards