Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Stora barn

Av Heidi Månsson - 20 januari 2009 08:00

God morgon!

Sitter vid datorn när klockan är 08.00 Det känns konstigt. Vid denna tiden brukar jag vara ute och gå på min morgonpromenad. Den är inte lång men den har varit obligatorisk varje skoldag. Jag har nämligen följt med barnen till skolbussen då. Men inte igår och inte idag. Barnen fick testa gå själva till bussen för första gången igår. Hem från bussen har dom gått många gånger. Då har dom ju ingen tid att passa på det sättet så råkar dom titta två sekunder för länge på en ny sten som ligger i diket så gör det inget. Dom kan stanna och plocka kottar, de gör inget. Men på vägen till bussen är det lite mer känsligt.

Nu har jag tur för vid skolbusshållplatsen står det ofta andra mammor och en av dom brukar jag umgås med. Vi har barn som är jämnåriga. Hon skickade ett sms när barnen hade kommit fram både igår och nu så då kan jag slappna av, nu vet jag att dom är där. Det är en bra väg att gå för dom, inga konstigheter. Men man vet ju liksom aldrig, det räcker med att den ena trampar snett och gör illa foten på halva vägen eller nått. Ett haltande barn tar sig inte fram så fort. Hönsmamma? Jag? Pssjjjtt, vet inte vad ni pratar om :=)


I övrigt känns det väldigt mycket bättre i kroppen än vad det gjort den senaste veckan. Jag har fortfarande halsont och hostan är inte så rolig. Men annars tror jag att jag kanske ska kunna jobba i morgon :=)

Jag tar min medicin och det är liksom vad jag kan göra för att påverka. Inte så bra på ett litet kontor med många som sitter och ringer och så sitter jag och hostar lungorna ur mig. Ganska störigt. Jag vill jobba, mellan hostattackerna mår jag fint. Känner mig pigg och glad idag. Men men, en dag i taget så får vi se.


I morse innan barnen gick till bussen så bytte tösabiten örhängen för första gången :) Hon var jätteduktig, det gick bra. Det fanns lite klet runt hålen men vi tvättade händerna supernoga, vi tvättade hålen och vi tvättade dom nya örhängena innan dom sattes in så jag tror att det ska gå bra. Hon är så stor våran tösabit...


Sonen har fått läsläxa varje dag nu. Dom har ett läsprojekt i klassen och han får hem en ny bok varje dag, det ska läsas och så ska en vuxen fylla i att dom har lyssnat och skriva en kommentar hur det har gått. Det slog mig igår, min son kan läsa! Min son kan läsa...  Jag har ju hört honom innan hur han har stakat sig fram - stavelse för stavelse, bokstav för bokstav, det har blivit fel, han har backat och gjort om, blivit irriterad på sig själv när han inte kan. Ibland har han liksom inte läst ordet utan chansat i stället. Men nu läste han verkligen... Hur bra som helst. Min son... 

Tösabiten lärde jag ju känna strax innan hon skulle fylla 8 år så hon kunde liksom det där redan. Det var så självklart på något sätt. Stora barn vi har här hemma ! Jag är så stolt :=)


Nej nu måste jag på allvar fundera ut en doppresent. Jag tycker tiden går fortare nu, bara för att jag inte vet vad jag ska ha på mig eller vad vi ska köpa till pojken. Det är tre veckor kvar men gaaah, jag får lite smått ångest emellanåt för det där med present. Det ska vara något litet och smidigt eftersom vi ska åka tåg nästan 100 mil med paketet. Det ska vara något bra som inte alla andra kommer med. Inte nån sån där fruktansvärt ful tenn-sparbössa och allt sånt där annat förskräckligt fult som finns i tenn nu mera som alla kommer dragandes med. Bläää. Kan folk inte förstå att dom inte är omtyckta. Man vill inte ha fjorton sånna i doppresent. Och jag har redan nämnt saken för föräldrarna till barnet och dom höll med mig, dom ville verkligen inte ha nått sånt. Det finns ju saker att köpa som barnet kan ha nytta av i stället. Men det ska gärna vara något personligt med... Ja ja jag får snart ge mit ut i djungeln och leta. Wish me luck !


Dax att avsluta för nu. Höres, eller ja.. läses. Heter det kanske. Bye!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards