Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Lite nattsudderi

Av Heidi Månsson - 31 maj 2010 00:15

Borde gått och lagt mig men kan liksom inte med att gå å lägga mig när jag vet att jag definitivt inte kommer att få sova på ett bra tag till. Kommer bara ligga där och hosta tills det känns som om lungorna ska explodera. Förbannade hosta! Jag kan tycka att det är jobbigt att vara snorig, ha halsont och andra sjukdomsrelaterade problem men de vette tusan om inte hosta är det jobbigaste ändå..? Just nu har jag en sån där ettrig hosta som gör att man måste ta i för att det känns som om man ska hosta upp nått som man sen kan spotta ut och bli av med. Slemhosta kallas det. Jag tar hostmedicin. Jag hostar. Som en blådåre. Blir det bättre? Nääääääää då. Det enda som händer är att jag håller på att kikna fullständigt när hostattacken kommer och efteråt så har jag inget syre kvar i huvudet så jag blir rätt så yr. Kul? Nepps. Inte ett dugg...


Jag har förmodligen fått bihåleinflammation också. Jiiiihaaa. Vilken bonus. Tack. Vad har jag gjort för ont för att förtjäna det? Eller förresten, svara inte på den. Vet precis vad jag har gjort och inte har gjort ;)

Igår fick jag ge upp medicinen som jag fick mot lungsäcksinflammationen för den magsmärtan som kom som bieffekt var INTE så spännande. Eftersom att det onda har försvunnit så gör jag ett uppehåll och om smärtan kommer tillbaka så får jag väl ringa tant doktorn och be om någon annan medicin. Tror inte att det kommer behövas. Däremot så märkte jag direkt av att luftrören drog ihop sig igen när jag gjorde uppehåll med den medicinen så det blir till att fortsätta ett tag till med den. Det är ju inte så väldans trevligt när det känns som om det sitter en elefant på bröstkorgen. Hoppas på att jag får vara feberfri imorgon och att det känns bättre i bihålorna så ska det nog gå på rätt håll detta. Håller tummarna.


Det är hemskt vad mycket negativt sjukdomsrabblande det har blivit här i bloggen. Sorry för det. Är inte klar riktigt ännu tyvärr. Måste berätta om vad som hände sonen min också.

I fredags började han klaga på magont. Sa inte så mycket mer om det sen och åt normalt på kvällen. I lördags så hade han mera ont i magen. Ville inte äta nånting alls under hela dagen och på kvällen gjorde maken pannkakor. Robin brukar trycka i sig mååååånga sådana - men inte igår. Då åt han två stycken. INTE likt min son... Idag hade han ännu lite mera ont i magen och ville inte äta nått alls. Han var dessutom varm, tog en temp och den visade 39,5. Blev orolig för att det kunde vara blindtarmen eller nått för magsmärtor + feber är inte så bra. Ringde rådgivningen och dom sa att vi skulle åka till akuten med honom. Maken och sonen åkte till Kristianstad och eftersom Linnea och jag är så förkylda och inte ska utsätta oss för mer bakterier i onödan så stannade vi hemma med Felicia. Det var definitivt inte roligt att vara kvar hemma och skicka iväg sin lilla kille men vi hade inte så mycket att välja på.

Fem timmar fick dom vänta innan en doktor kunde komma och undersöka Robin. Som tur är så fick han iaf ett rum med en brits så att han slapp sitta i väntrummet. När doktorn väl kom så kunde han mest konstatera att det förmodligen inte var blindtarmen. Då brukar man tydligen ha lägre temp och sen stiger tempen snabbt när blindtarmen håller på att brista eller när den har brustit och såååå ont hade inte Robin när doktorn klämde honom på magen så därför borde det vara något annat. Vad det var visste dom dock inte så Robin blev hemskickad med ordinationen : -"Kom tillbaka om det inte går över eller blir värre". Ja men okej - vad bra att vi vet vad som är fel så att vi kan hjälpa honom. Visst - jag förstår att magen är svår att ställa diagnos på. Det finns så mycket som kan vara galet och smärtorna är oftast väldigt diffusa men ändå. Liiite mer än det svaret hade man kanske kunnat få? Ja ja, det är väl bara till att avvakta då och så får man ju ha koll på Robin helt enkelt. Jisses - tänk om blindtarmen skulle brista...vad gör man då?

Nu sover han iaf så får vi se i morgon hur läget är då.


Jag har rätt så mycket funderingar i huvudet just nu. Mycket tankar som snurrar när det gäller min uppväxt. Funderar på om jag orkar börja om med det där. Orkar jag läsa historiken? Orkar jag få reda på saker jag inte visste? Ännu mera för hjärnan att processa. Ännu mera diffusa "minnen" som jag sen måste sortera upp. Konstigt nog så finns det inte så många att fråga heller. Ingen som vet nått om mig eller min uppväxt. Suck! Kanske är bäst så ändå? Nej det där får jag fundera på.


Nu ska jag gå å sova på soffan. Vill inte störa Fredrik och Linnea med mitt hostande, nysande och snarkande så det är lika bra att jag slaggar på soffan i natt. Ha de så gott. C U !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards