Direktlänk till inlägg 14 maj 2017

Jaha vad blev det här för rappakalja?

Av Heidi Månsson - 14 maj 2017 00:44

Men go' kväll! Ja här sitter jag igen. Alla andra går och lägger sig men nattugglan kan inte koppla av riktigt än. Jag borde inte ha några problem med att somna egentligen (natten som varit var INTE rolig) men ikväll är det verkligen en sådan där kväll där jag lika gärna hade kunnat sätta igång och storstäda (kanske inte är så sjysst mot den sovande delen av familjen...). Eller jag vet - varför inte totalt möblera om i alla rum? Fast jag har förstått att vissa skulle ha lite problem att sova då med om jag påbörjade det projektet nu...förstår inte varför?? ;) Nä jag får väl hålla mig till tysta grejjer som att blogga och lyssna på Spotify (I lööööööv music - have I mention it before?). Nu har jag kommit in i lite pudelrocks-eran igen och det finns ju en hel del sköna låtar från 80-talet. Jag drog på rätt bra i bilen när jag skulle hem från jobbet idag. Det är så skönt att bara rensa skallen på det sättet.

I morgon är jag ledig och jag är rätt glad för det kan jag ju säga. Igår skulle jag bara ha jobbat 7-14 på ett ställe men fick lägga om min dag då det var kris på det andra stället. Det blev 7-12 på ställe 1 och sen 12-16 på ställe nr 2 plus att det drog över lite som det typ alltid gör. Jag blev inbeordrad på att jobba idag också och det var ju inte vad jag hade lust med men nån måste ju vara på jobbet så det var ju bara till att lösa det. En snäll kollega kunde byta pass så jag kunde fullfölja dagens inplanerade aktivitet först och sen jobba. Det blev jobb 15-21 fast jag kunde smita hem lite tidigare med eftersom att jag inte hade någon rast så det var ju skönt. Det var rätt många av personalstyrkan som var sjuka så det var därför som det blev lite kris men nu är det ordnat och halva helgen är avklarad men igår eftermiddag hade jag lite smått panik pga allt kaos som har med jobbet att göra. Utöver det så snurrar det rätt bra på alla andra plan också så det är inte bara jobbet som snurrar i huvudet på mig.

När jag kom hem från jobbet igår så var det bara till att hjälpa Linnea att bli färdig för det var disco på hennes skola och jag skulle vara där och hjälpa till så Linnea och jag skulle vara där 18:30-20. Jag fixade inte det. Jag fick ett litet psykbryt på allt och det kändes som att jag inte han andas mellan den ena grejjen och den andra. Jag tappade fotfästet. Fredrik fick rycka in istället för mig och jag är jättetacksam för det men känner mig så skyldig och får dåligt samvete för allt. Jag anmälde mig förvisso att hjälpa till på discot under helt andra premisser för då skulle jag nog ha varit ledig den fredagen eller om jag skulle ha jobbat 9-14 bara. Sen så skulle jag inte ha jobbat idag och när jag anmälde mig till att hjälpa till så var hela jag i bättre skick. Nu anmälde jag mig men det slutade med att Fredrik (åter igen!!) fick rädda mig. Det är ju inte första gången som han rycker in för saker som jag typ inte fixar.
Nå ja - tack vare Fredrik så kom Linnea iväg på discot och hon hade en bra kväll så hon var så nöjd så :=)

I går på kvällen kom Felicia, Nico och Gabriella till oss och jag önskar att vi kunde få njuta av deras sällskap mera! Det är så mysigt att ha den lilla men väldigt gulliga familjen här <3

Idag var det upp rätt tidigt (för att vara oss på en helg så var det förbaskat tidigt! Typ 8:30... Fy farao säger jag bara...hehe). Det var konfirmation i Stoby kyrka och det var barnens kusin Elise som stod i rampljuset :) Alla ungdomarna var jätteduktiga och det var så fint så.
Efteråt var det lite festligheter i Stoby församlingshem. Det bjöds på mat och trevligt sällskap. Dock så han vi tyvärr inte stanna på hela kalaset för Linneas skull för hon skulle på kalas hos en klasskompis (Jasmine) och jag skulle ju dessutom till jobbet.

Jag han färdigt med kortet och han leverera det till min vän & kollega. Hon skulle ju på babyshower och beställde ett kort utav mig. Nu ska jag bara hitta inspirationen till att fixa ett kort till ett bröllop med. Jag kanske hinner med att klura lite på det i morgon. Terapi för själen och det är nog precis vad jag behöver :) Pysselgrejjerna är ju dessutom redan framme. Iofs så får jag ju byta en hel del grejjer från babytema till romantiskt pluttinuttigt :o)

Nej nu får jag ta och dra ett gammalt täcke över mig. Jag tror att jag skriver mer i morgon. Vågar dock inte lova nått. Puss på er vänner och bekanta och andra knasiga människor som pallar med att läsa min blogg <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards