Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Vad hände?

Av Heidi Månsson - 7 juni 2010 21:00

Ytterligare en helg har ju precis passerat och vad hände då mån tro? Jo i fredags kväll åkte Fredrik, Robin, Linnea och jag till Värnamo för att umgås med Robins farmor och farfar. Vi kom dit rätt sent på fredagen så då blev det inte så mycket gjort annat än att sitta å snacka lite.

På lördagen hade vi väldigt fint väder så vi tog en barnvagnspromenad hela gänget bort till elljusspåret i Alansryd, runt en liten slinga där och sen hem igen. Tror det blev cirka 5 kilometer så det är ju ingen jätterunda men Robin skulle ju också orka hänga med :)  Vi hade med oss lite fika och det blev en väldigt mysig tur. Linnea sov gott i vagnen nästan hela tiden.

På söndagen åkte jag, Linnea och Fredrik till Tuija, Niklas och Amanda för att hälsa på. Robin ville inte följa med för han lekte med farmors grannbarn Albin :) Amanda är snart 3 år och hon är en riktigt liten underbar tjej! Hon skulle sitta i soffan och hålla Linnea, hon skulle sitta på golvet på en filt och hålla Linnea. Hon skulle sitta brevid Linnea på filten och leka. Hon släppte inte Linnea  med blicken många sekunder... Hon hade full sjå att passa sig för mig och Fredrik för jisses vad vi var farliga. Efter ett tag så snackade hon med oss men man fick inte komma för nära. Linnea fick dock komma nära. Hon hade nog fått stanna där ett tag om Amanda hade fått välja...

På söndag kvällen åkte vi hem från Värnamo. Borta bra men hemma bäst.


Tuija hade massor med kassar med kläder som Amanda har växt ur. Dom fick vi. Det var sex stycken pappkassar med kläder och det var bara de i storlek 80, 86 och 92. Sedan har vi en flyttlåda med ytterkläder i storlek 80,86,92 att hämta. Vi fick dessutom 1 flyttlåda med leksaker och vi har redan fått 2 flyttlådor med leksaker... Det fanns dessutom en hoppgunga med bland grejjena  :)  Linnea har idag fått rota runt bland leksakerna och vi hittade massor med roliga saker där. Hon har suttit på en filt på golvet och lekt en himmlans massa med alla spännande saker.


Idag har det regnat sjukt mycket ute men jag hoppas att vi slipper det i morgon. Jag skulle nämligen vilja testa parasollet som hör till vagnen. Det fick vi  också av Tuija :)  Det skulle vara skönt om en barnvagnspromenad kunde bli av i morgon så håll tummarna för att det blir okej väder!


Nu är det inte många dagar kvar tills barnen har sommarlov. På torsdag måste det verkligen vara fint väder. Inte för att det brukar vara det. Midsommar och skolavslutning är nästan alltid kalla. regniga och blåsiga. Det lär ju bli så i år med. Åtminstone om man tittar på SMHI:s rapporter...


Nej nu somnar jag snart framför datorn. C U!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards