Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Några dagar senare...

Av Heidi Månsson - 16 juni 2010 23:45

Sist jag bloggade så glömde jag bort att skriva att det var min sons namnsdag. Jag glömde dock inte att gratulera honom (för en gångs skull). Namnsdagar är inget vi brukar fira men man kan ju komma ihåg att säga grattis i alla fall.


Min efterlängtade barnvagnspromenad blev av dagen efter. Vi testade parasollet och vad underbart det var att kunna skugga lilla pluttan lite. Det sitter ju redan en solgardin på vagnen men den hindrar ju mest att solen ska skina henne rakt i ögonen när hon ligger och sover, resten av kroppen är ju oskyddad. Så är icke fallet för nu har vi ett parasoll. Tack Tuija!


På tisdagen var jag på stan med Annelie. Det blev lite fika, lite gluttande på babykläder och lite annat smått och gott. En trevlig dag helt enkelt :)

På eftermiddagen/kvällen sorterade jag upp alla kläder i storlek 80 som vi fick av Tuija. Det blev en hel del men nu har jag en fin överblick i vad som finns och vad som möjligtvis behöver kompletteras. Det är ju trots allt så att Amanda är född i Augusti och Linnea i November så det skiljer lite när det gäller säsongskläder. Linnea har iaf mycket att välja på nu. Återigen säger vi - Tack Tuija!


Torsdagen den 10/6 var det dax för skolavslutning. Gissa vad? Jo det regnade... Det kan vara suuuuuperfint väder i flera veckor å sen kommer skolavslutningsdagen och då öppnar sig himlen och regnet faller... Blääää. Tycker så synd om barnen som står där med sina fina kläder. Fryser gör dom för man ska ju inte dölja sina fina sommarlätta kläder med en jacka eller något sådant dumt ;)  Tycker mest synd om dom stackars studenterna. Kan ju bara hoppas att det någon gång framöver kommer vara fint väder på skolavslutningsdagen.

I år hade vi två barn som hade avslutning på två olika skolor. Fredrik och Linnea åkte iväg för att kolla på Felicia. Jag och Robins farmor och farfar åkte för att kolla på Robins avslutning. Det blev en bra dag :=)


Fredagen den 11/6. Sommarlovet inleds med ett besök på Liseberg :o)  Vi åkte dit med Annelie, Stefan, Thimmy, Danny och Josephine. Det regnade med jämna mellanrum men det struntade vi i så gott vi kunde och så åkte vi karusell tills huvudet snurrade runt av sig självt ;)  Det var verkligen en lyckad dag!!

Vi sov över på ett Scandic och gick till Liseberg på lördagen också. Då var det dax för oss att vara där med Monica och Patrik (goa vänner från Värnamo). Vi åkte lika mycket karuseller den dagen men det är ju så med en familj där alla är karuselltokiga att vi får inte nog!! Vi skulle nog kunna vara där i 3 eller 4 dagar utan att få nog. Lite vill ha mycket och mycket vill ha mer heter det ju ;)

Jag åkte som vanligt allt jag kunde komma åt men det fanns ett flertal karuseller som jag missade. Det är ju bara så att man ska inte ha med sig må småttingar som sitter i barnvagn och behöver uppmärksamhet hela tiden om man vill hinna åka allt. Då hade vi ju ändå någon som tog hand om Linnea både på fredagen och lördagen. Varken Annelie eller Monica kan/vill åka speciellt många karuseller så vi andra karuselltokiga kunde få chansen att springa runt som yra höns å så kunde dom gulla med lilla Nea :o)  Längtar i alla falll redan tillbaka till Liseberg. Det är helt klart mitt favvoställe i hela Sverige!!


På söndagen fyllde min kära man 34 år.  Den dagen spenderades i Värnamo. Carin och Bengt bjöd på god mat och god tårta. De små söta barnen hade köpt en varsin present till Fredrik på Liseberg. De hade ordnat en liten presentjakt så de gömde paketen och så fick Fredrik gå runt och leta efter dom. Den stora presenten från familjen ska han få när han har sitt kalas och det sker nu på söndag :=)

Vi kom hem rätt så sent på söndagskvällen så det blev till att stupa direkt i säng.


I måndags kom sonens bästis Lucas hit. Grabbarna lekte ett tag innan de kom på den väldigt unika idén att de ville sova över hos varandra. Nä men! Den har vi inte hört förr ;)  Det slutade med att Lucas sov över här och sen på tisdagen följde Robin med Lucas hem och sov över där... Jisses vad roligt de två grabbarna har!! Hoppas att dom kommer vara lika bra vänner för alltid för de verkar må väldigt bra i varandras sällskap och en bra vän kan man alltid behöva.


Idag åkte jag, Felicia och Linnea till stan. Både Felicia och Robin behövde lite kläder. Äntligen hittade jag shorts till grabben. En kille på åtta år klarar sig inte en hel sommar med bara ett par shorts nämligen. Jag har upptäckt att just nu slits det enormt mycket på kläderna...

Felicia fick lite underkläder, sandaler, en klänning, en kjol och några tröjor. Som bonus fick hon en hel radda med gummisnoddar. Det var 12 stycken ganska glittriga saker så nu kan tösen gå på disco om hon vill :)

Linnea blev inte helt lottlös hon heller. Det råkade slinka ner nått plagg till henne också. 90 kronor för två par jeans, ett par tights och två tröjor...godkänt va? Jag älskar rea :)) 


Jag passade på att boka klipptid tills på fredag. Jag är rätt så missnöjd med hur de blev sist så jag ska se om det går att rätta till. Håll tummarna! Så här vill jag iaf inte se ut...


Linnea har hittat en ny sak som är väääääldigt uppskattad. Hoppgungan!! Jag satte upp den igår och jisses vad Linnea hoppade och skuttade :))  Det börjar bli tjatigt nu men återigen säger jag TACK Tuija!! ;)


Nej nu är det dax att knoppa tror jag. Somnar snart framför datorn...då är man trött... Kram på er !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards