Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Kalasgott ! :)

Av Heidi Månsson - 21 juni 2010 14:16

Den 13/6 fyllde min älskade make år men inte förräns igår hade vi kalaset. Fredrik grillade och bakade och stökade runt i köket, resultatet blev väldigt väldigt gott! Grillspetten var såååååå goda så goda :)  Det bästa av allt är att min man är väldigt duktig på att ta i när han gör portionerna så det finns gott om rester över som vi kan kalasa på idag med! Mums!


Som vanligt när det är kalas med släkten inbjuden så blir det en del bortfall. En del ville men kunde inte komma och en del sket väl i vilket kan ja tänka. Dom som ville komma men inte kunde får ju komma hit en annan dag och så kanske dom kan få lite tårta och kaffe iaf :)  Dom som kom gjorde kalaset väldigt trevligt och lyckat, tack för det! Och tack för all hjälp vi fick efteråt med att röjja upp i köket också!! Ni som är "skyldiga" kan ta åt er ;) 


På kvällen blev det inte så många knop gjorda. Att ha kalas är rätt så utmattande även om det inte är något stort kalas. Det ska ju fixas å donas å städas å grejjas före för att det ska vara fint. Sen ska man städa upp efteråt också. Jag tog undan det mesta med bord och stolar å sånt där efter festen men sen satte vi oss ner tillsammans med Robin och gluttade på en film. Mys mys :)


I fredags var jag ju hos frisören. Ordningen är nu återställd - jag är korthårig som jag ska vara :=)  Det är så skönt!

Robin följde med mig till stan och så skulle vi köpa sandaler och ett par gore-tex-gympadojjor. Visst är dom dyra men dom är väl värda varenda öre!Gympadojjorna var inga problem att få tag på till grabben, det var dessutom lite rea på dom så det blev inte så blodigt dyrt. Sandaler däremot var INTE lätt att hitta... På barnavdelningen hade dom upp till strl 35 men sen får man leta på herravdelningen eller på unisex-avdelningen. Det hade väl gått bra om dom hade haft alla storlekar tillgängliga. På unisex började dom på strl 37. Robin hade naturligtvis behövt 36... Det blir till att leta vidare. Tänkte väl som så att Robin och jag får dra till Kristianstad eller Helsingborg för att shoppa sandaler. Fortsättning följer ;)


Nehe nu har den lilla tösen vaknat igen och behöver lite sällskap. Får väl ta hand om min lilla bebis :)  Skriver mer i morgon om jag hinner. Kram på er! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards