Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Jag älskar!

Av Heidi Månsson - 16 september 2010 23:53

Ett hjärta kan verkligen vara oändligt stort. Det kan verkligen rymma oändlig kärlek i oändliga mängder. Jag har alltid hört folk säga det men har väl aldrig riktigt trott på det. Bara tänkt att ja ja - sicket dravvel. Det är sånt där man säger för att trösta någon eller så.

Tills en dag då det blev så xtra solklart för mig själv. Jag älskar många, jag älskar på olika sätt - men jag älskar! Jag tillåter mig själv att känna, ibland. Det händer att jag stänger av när det blir för mycket, när det blir för jobbigt, när det hotar att rasera den mur som jag har byggt upp under så många år. När jag inte vill känna, när jag inte vill veta, när jag inte vill.

Men ändå, långt där inne någonstanns väl undanstoppat bubblar det av olika känslor. Det är bara det att en person som borde finnas här för mig svek mig. En person som borde gett allt för mig övergav mig. Då orkar inte jag. Varför ska jag vara den som känner? Varför ska jag vara den som bryr sig? Varför?

Utav oss två så var jag den lilla, den minsta, den oskyldiga, jag var ett barn. Hon var en mor. Hon var min mor... Jag orkar inte mer. Hon var min mor - hon övergav mig, då förlorade hon också mig.

Jag har gått vidare, jag är själv mor. Jag är gift. Jag har ett bra liv. Jag har ett väldigt bra liv. Och jag älskar! Jag älskar av hela mitt hjärta - till alla som förtjänar det!

Ja jag vet - det låter som att jag även bär på hat. Men nej - det är hon inte värd. Jag bara förundras över hur? Jag bara förundras över varför? Vad har jag gjort för fel? Nej, jag vet - det var/är inte mitt fel. Men ändå. En mor lämnar väl inte bara sitt barn så där?

Jag älskar. Jag älskar mina barn. Jag älskar min man. Jag älskar mina vänner. Jag älskar. Kanske att jag till och med älskar min mor... Får hon en plats i mitt hjärta? Jag vet inte. Ärligt talat - jag vet inte... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards