Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Som ett pussel.

Av Heidi Månsson - 16 maj 2012 20:15

En bit läggs till en annan och vips så är pusslet klart. Bitar liksom faller på plats av sig själva just nu. Me like! :) 

Jag var på delegeringskurs idag och det gick superbra. Man får ju göra ett test i slutet för att se om man har uppfattat saker och ting korrekt och jag klarade testet! Känns bra. Inte för att det var speciellt svårt men det är väldigt viktigt. Inte så bra om en massa vårdtagare får fel mediciner eller fel dos osv... Nu ska jag bara ringa den ansvariga sjuksköterskan på mitt jobb och så ska hon godkänna mig så att jag får mitt delegeringsbeslut. Detta kommer jag kunna göra nästa vecka för då ska jag nämligen till jobbet på brevidgång. Yes! Jag blev lite otålig idag så när jag kom hem vid 16-17-tiden så ringde jag ner till jobbet för att höra om dom visste nått om schemat eller brevidgången. Fick då datum för brevidgången och nu hoppas jag att jag kan få schemat för sommaren när jag är på jobbet nästa vecka. Jag vill ju planera min tid och dagis och fritids vill ju veta barnens tider. Nå ja - jag får helt enkelt vänta lite till. Tids nog så kommer det väl. Jobbigt att vara otålig...hehe.


Nu ska det snart bli modevisning här hemma för Felicias kläder har kommit på posten idag. Den tösen har ju växt som det mest envisa ogräs så hon hade ju verkligen inte ett enda plagg som satt bra längre. Akut behov av lite kläder och en beställning på H&M gjordes. Får snart se om nått av det passar. Håll tummarna! :o)

Då är det bara Robin och Linnea som behöver lite shorts sen. Resten får vänta till senare i sommar eller tidiga hösten. Robin har ju inte heller stått still i växten direkt men det är inte riktigt lika akut med kläder till honom som det är till Felicia. En sak i taget - det var ju det där med prioriteringar.


Nu är långhelgen här :) Nice nice! Vi har lite lösa planer men vi får se vad det blir. Har inte riktigt spikat allt ännu.

Hoppas att ni får en trevlig helg allihopa. Synes! Puss & Kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards