Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Plus och minus

Av Heidi Månsson - 11 mars 2011 12:45

Jaha och vad står den rubriken för då kanske ni undrar nu? Jo den sammanfattar egentligen allt som pågår i min tillvaro just nu. Det händer att jag får stanna upp - sortera saker i plus och minus och sen när jag fått fram ett resultat kan jag gå vidare. Ta tex en sådan sak som att ha en liten rottisvalp. Det är superkul med hund för det mesta men så kommer det en släng av rent ut sagt skitväder. Hunden måste ju ut. Bit i det sura äpplet och knata på. Det finns ju ett uttryck som heter "Det finns inga dåliga väder - bara dåliga kläder".... Jo det stämmer ju faktiskt rätt bra... Igår när det blåste som värst så ville ju dock inte Izzie gå ut så då fick vi ju mer eller mindre dra ut henne. Det sämsta under valptiden är ju det här med pott-träningen tycker jag. Det är dock så grymt mysigt att ha henne så jag ångrar ingenting! Det är mattes valp :) Min lilla Izzie :)


Plus och minus med att Linnea går på dagis - ja den listan kan göras lång men plussidan skulle ju helt klart vinna den ronden. Synd bara på ett sätt att hon inte får gå fem timmar om dagen mån-fre. Att hon är ledig ons och fre kan ställa till det lite ibland samtidigt som det är skönt att hon får vara ledig två dagar i veckan. Ja det finns ju fördelar och nackdelar med allt.


Ikväll blir det lite myskväll med film. Har en film på lager som jag tror att de två stora barnen kommer gilla. Rätt så mycket spänning och lite lagom mycket action och en film som dom förmodligen kommer tycka är rätt så cool. Den har funnits ett par år så det är ingen ny rulle direkt, den har två uppföljare varav jag bara har sett den ena och den tyckte jag var bra så vill dom så finns det ju mer på lager sen. Vilken film det är? Kan jag ju inte avslöja här riktigt än men jag kan avslöja en skådis - George Cloony är med. Gissa på bara så får ni veta svaret vid senare tillfälle :=)


Jag skulle sätta mig och plugga teori idag men det gick inte så bra. Koncentrationen var lika med noll. Nu ska jag göra ett nytt försök. Wish me luck - I need it!


Hoppas att ni får en trevlig helg. Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards