Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Ett steg fram och sjutton tillbaka?

Av Heidi Månsson - 19 mars 2011 15:00

Det känns så just nu när det gäller mitt kökort och allt som har med det att göra. Jag skulle sätta mig och plugga nu när Linnea sov middag. Ja jo eller hur att det gick bra... Noll koncentration. Läste samma stycke flera gånger men fattade liksom inte vad det stod. Somnade fyra gånger under tiden som jag läste EN sida i teoriboken. Tänkte som så att då byter jag från bok till datortest. Jo kyss mig Karlsson vad det gick så himmlans mycket bättre då. Somnade innan jag han svara på femte frågan - och testet går på tid! Ja jo men det känns lite som att idag kanske inte var rätt dag för det där. Kan det ha något med senaste tidens oro och sömnbrist att göra månne tro??

På måndag har jag körlektion. Den har jag redan flyttat på en gång, skulle ju köra i måndags men fick ju grymma ryggsmärtor så det gick ju inte. Vi som hade ordnat xtra-hjälp med Linnea då hon var sjuk och hemma från dagis. Att vara hemma själv med valpen Izzie och människovalpen Linnea är inte så lätt alltid. Izzie förstår ju inte att man kan vänta med att kissa och bajsa tills vi har klätt på Linnea kläderna och är redo att gå ut. Det är ju väldigt bråttom ut när Izzie börjar visa tendenser till att sätta sig och släppa efter... Får de om vi kan fixa så att jag kan komma iväg på måndag. Det vore ju nice :)


I Fredags var Linnea sämre med sin andning och sin hosta så jag ringde tillbaka till Vänhem Vårdcentral. Fick en tid och så åkte Fredrik dit med henne. Jo mycket riktigt så var hon sämre. Fick Airomir inhalator + andningstub med barnmask på utskriven. Dessutom upptäcktes ett klickljud i ena lungan som tydde på att en lunginflammation kunde vara på G. Fick Kåvepenin utskrivet. Tur att man litar på sina instinkter ibland...

Sen igår på kvällen så skrämde Linnea skiten ur mig då hon fick andningsstopp 3 ggr under en timme. Fy fasiken vad läskigt det var. Jag fick ringa 112 så en ambulans fick komma hit (utan blåljusen på men ändå) och så undersökte dom henne. Allt verkade ok igen så dom åkte och vi gick och la oss och sov. Natten har gått hyffsat ok med tanke på Linneas jobbiga hosta å så men inga fler andningsstopp iaf...


Idag på morgonen fick Linnea först sitt penicillin sen väntade vi en stund så vi fick se att den inte kom upp lika snabbt igen. Efter ca 30 min kunde vi ge henne Bricanylen. Efter ytterligare en stund så kunde vi ge henne Airomiren. Det gick rätt så hyffsat faktiskt. Visst blev det ett litet slagsmål för att få i henne den men inte alls så som jag hade föreställt mig - inte alls så som det gick till på Vänhem när vi skulle ge henne medicinen där. Hon märker väl kanske att det blir lättare att andas...? Linnea blev faktiskt mycket argare när vi skulle använda snorsugen - den gillar hon inte så värst mycket..

En stund efter det att hon hade fått i sig alla mediciner så lät det faktiskt bättre med andningen. Hon fick ingen Airomir nu vid lunch då det inte verkade behövas utan då väntar vi till kvällen med den. Dagtid kanske det kommer räcka med Bricanylen. Vore ju skönt. Tyckte att hon redan verkade lite piggare innan lunchen, vi fick lite leenden och hon busade lite med oss och så. Sen är hon ju inte vaken så där hemskt länge åt gången innan det är dax för att sova middag. Inte så konstigt. Dessutom ska man sova mycket när man är sjuk :)


Nej jag måste ta tag i tvätthögarna nere i källaren. Synes! Kram :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards