Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

En tuff helg och jag blev gammal över en natt...

Av Heidi Månsson - 20 augusti 2012 08:03

Har precis anlänt till skolan, kopplat upp mig och är snart redo för plugg. Måste bara ladda upp lite... Det har varit en tuff helg så jag känner mig lite sleten. Eller stryk över ordet lite och lägg till mycket i stället. Jag jobbade natt både natten mellan fre-lör och sen lör-sön och eftersom man ska vara vaken hela natten på jobbet och inte får sova då så förstår ni kanske att jaaaa - trött det blir man!! Sen när det strular till sig så att jag inte fick sova ordentligt när jag kom hem heller gjorde det ju inte saken bättre. Men men nu är helgen över och inatt fick jag sova hyffsat så detta ska nog gå bra. Ska bara vakna till lite och eftersom jag sitter här & väntar på min studiekompis Nettan så tänkte jag att jag lika gärna kunde chilla lite å passa på att blogga  


Idag börjar Felicia i sjuan!! Robin börjar i femman!! När jag och Robin flyttade till Hässleholm så gick Robin i förskoleklassen och Felicia gick i tvåan. Jag känner mig inte en dag äldre än då... Nä men seriöst, vad hände? Nån måste ha kört över mig med tåget, jag har legat i koma sedan dess och vaknade upp nu. Typ. Hehe. Känns iaf så men det är bara att inse att ungarna börjar bli stora  


Jag har på allvar tagit tag i det där med gymmet och var riktigt duktig förra veckan (om jag får säga det själv). Jag tränade fyra ggr och jag tänker minsann inte vara sämre denna veckan. På första skoldagen denna terminen (så alltså för en vecka sen) bestämde jag mig för att jag inte skulle dricka coca cola hela tiden. Ja det kan låta töntigt - jag vet - men när alla andra går till Pressbyrån och köper kaffe, läsk å massa annat skit så är det svårt att låta bli. Dessutom så dricker jag inte kaffe men inbillar mig att jag blir lite piggare på min älskade cola så det är väldigt svårt att hålla fingrarna i styr. Fötterna vill svänga till Pressbyrån och jag kan känna smaken av cola i munnen. Jisses - att man kan bli så beroende av en läsk... Jag lyckades låta bli den svarta drycken under skolveckan men sen i helgen så sprack det. Jag föll dit. Jag är hopplös, jag vet. Ny vecka, nya tag :=)


I lördags så åkte jag och Linnea iväg för att införskaffa en studsmatta. Jag hade nämligen hittat en begagnad i en av köp å säljgrupperna på Facebook så det var dax att hämta den. Sedan vi kom hem med den så har Linnea knappt gjort något annat än att hoppa på denna studsmatta :)) Jag visste väl att det skulle bli poppis men trodde väl aldrig att det skulle bli sååååååå poppis  .


Nä nu kommer snart Nettan så det är dax för en kort break å sen kör vi så det ryker! Ha de så gott. Kram! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards