Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Det kan bli lite pinsamt ibland

Av Heidi Månsson - 22 augusti 2012 08:41

Jag åker ju rätt mycket buss och eftersom det finns roligare saker att göra än att titta ut genom rutan när man har sett samma vy rätt många ggr innan så åker mobilen upp ur fickan rätt så snabbt. Lite musik i lurarna från antingen webbradion eller lite inladdade mp3-låtar och så facebook så är ju bussresan räddad. Det som då kan bli lite pinsamt är när man antingen hör (från tex Rix FM - morgonzoo eller nått annat liknande program) eller läser nått roligt å inte tänker på var man befinner sig och skrattet bara fullkomligt bubblar ur en... Det skämtas ju en hel del på morgonzoo och det har hänt några gånger att jag är helt inne i min egna lilla värld å bara bubblar loss. Inte bra. Inte bra alls men jag får väl bjuda på det :)


Idag är det skitväder ute och jag blir rätt så påverkad av det måste jag säga. Å då inte åt det positiva hållet. Jag får lite ont i huvudet pga väderspänningarna, tycker det är supertrist när det regnar å blir lite smådeppig men ja ja det är bara till att bita ihop.

Idag ska jag iaf träna efter pluggandet. Måste träna idag, känner ett stort behov av att köra järnet!! Ska köra tills jag är helt slut för känslan efteråt är så underbar! Tycker inte om när jag inte får träningsvärk dagen efter eller åtminstone känner av det lite i kroppen för då har jag ju inte tagit i tillräckligt mycket och "givit upp" för snabbt. Sista repetionen med vikterna ska man ju precis lyckas få till. Orkar man den så är det ju dax att öka på antalet repetioner eller lägga på mer vikt. Kul när man märker lite resultat :))


Jag vill till Gekås. Nu är det snart september och hela hösten & vintern är det massor med människor som fyller år och då passar det ju utmärkt att shoppa alla presenter i Ullared. Sen är det ju faktiskt bara ca 4 månader kvar till jul... Jag tillhör ju den där gruppen av människor som vill vara ute i väldigt god tid med alla julförberedelser och speciellt då julklapparna. Ja en tripp till Ullared hade ju inte varit fel. Får väl spara ihop lite pengar å planera in nått framöver.

Ibland finns det så mycket som man vill göra å så lite pengar att göra nått för... Hade velat gå på Ladies Night i Kristianstad den 19/10. Kom på den smarta ideén att önska mig det i födelsedagspresent men jag fyller ju år i slutet på november... Men hallå - noll koll kokosboll typ. Längtar tills jag är färdigutbildad och förhoppningsvis kan få ett fast jobb och slippa ha lika stora bekymmer med pengar. Pengar är inte allt brukar man ju säga - nä visst men det är förbaskat mycket. Utan dom kommer man INTE långt...


Nä nu är det dax att plugga. C ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards