Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Heidi Månsson - 12 maj 2012 20:15

Ja det blev tomt hemma denna helgen. Min man tog med sig stora tösen Felicia och vovven Izzie, körde söderut till Hasse & Lotta, bytte bil till Hasses glassbil och for sen till Flyinge där det är en stor hästtävling i helgen. Där skulle dom sälja glass men dagens väder bjöd inte in till glassätande för inte en enda glass sålde dom. Stackarna. Det skulle dock bli bättre väder i morgon så dom sover över där nere i Lindbyvärn i natt för att återvända till Flyinge i morgon. Får hoppas på bättre lycka då!

När tre av sex familjemedlemmar försvinner så blir ju dock huset tomt och när då Robin också valde att fly fältet hem till en polare i förmiddags så fanns det ju inte någon anledning för mig och Linnea att stanna här hemma. Nej vi tog bussen in till stan och hälsade på Annelie, Feliks och Josephine :)  Linnea och Feliks busade loss och vi hade väldigt trevligt så tack för idag alla inblandade   .


Igår fick jag reda på att jag fick VG på provet i Medicinsk grundkurs och jag är suuuuupernöjd med det resultatet. Jag var dock bara tre poäng ifrån MVG och det känns rätt gött att veta att det kan fastna både det ena och det andra i denna trötta lilla hjärna. Jag tycker att kursen är rätt så svår för det är så mycket olika saker i människokroppen som vi måste ha koll på men tydligen så hade jag bättre koll än vad jag trodde. Känns otroligt bra måste jag säga!!


Vad har mer hänt sedan i onsdags? Jo i torsdags var vi på studiebesök i Ystad med skolan. Vi fick se hur det går till på ett vårdboende som jobbar lite i den antroposofiska andan. Det var inte speciellt spännande men visst förstod man att de som bor där har det nog bra mycket bättre än vad man har på ett vanligt vårdboende.


I går fick Linnea vara ledig från dagis (tror hon behöver rätt mycket ledig tid just nu). Efter en rätt så kämpig morgon med en liten tös som skulle göra precis tvärtom mot vad mamma önskade så kunde vi klä på oss och fara ner till Hovdala med Izzie. Jag hade bestämt träff där med Kikki och Sandra (som går i Flexgruppen i skolan) och deras hundar. Izzie fick busa loss rejält och hon kom väldigt bra överrens med de andra vovvsingarna så jag har en känsla av att det där inte var sista gången som dom fick träffas  . Linnea hade nog lika roligt hon för hon samlade stenar i jackfickan, kastade pinnar till hundarna, åt russin och sparkade lite boll   . Det var väldigt roligt att hon inte ledsnade efter tre minuter och ville hem. Det underlättar ju när alla trivs samtidigt och Linnea tyckte nog att det roligaste var när hundarna fick bada nere i Finjasjön. Hade hon fått för mig så hade hon nog också badat - fast kanske med kläderna på. Hon stod med stövlar och regnkläder på sig så nära vattenkanten som hon bara kunde (fick) och när hon kastade små pinnar till de plaskande fyrbenta så var det nära att hon klev ner i vattnet. Det blir bättre i sommar när Linnea också kan vara nere i vattnet så mycket hon vill.

Tack alla inblandade för en väldigt trevlig förmiddag nere vid Hovdala!!


Nej nu ska jag se om jag kan natta min lilla tös   . Hon är ju inte alltid så samarbetsvillig nu för tiden så vi får väl se hur det går. Hoppas att ni får en trevlig lördagskväll.   och kram.  

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards