Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

En snabbt inlägg så där i förbifarten :)

Av Heidi Månsson - 6 januari 2013 18:30

Passar på att slösurfa och blogga lite när minstingen sover på soffan. Jag känner mig rätt nöjd för jag har fått upp gardinerna i vardagsrummet nu. Nu känns det inte så tomt i fönstrena längre. Nästa mål är att fixa gardinerna i köket men det får nog vänta till i morgon tror jag.


Det blev ett besök på Vänhem VC tillslut. Jag ringde när de hade öppnat vid 9:30 och kl 11:00 fick vi tid. Kom in rätt så fort till doktorn som snabbt konstaterade att Linnea skulle ha Mollipect och att det kanske även var en halsfluss på gång där. Halsprov och snabbsänka togs men det visade inte nått annat än att snabbsänkan var lite förhöjd. Man ska ligga på ca 8 och hon hade 38. Inget alarmerande direkt och inget dom kan göra nått åt när inte proverna visar nått mera. Doktorn sa dock till mig att ha lite koll på hennes hals och temp. Blir det sämre med halsen så vi misstänker halsfluss eller att hon får allt för långvarig hög temp så kunde vi åka direkt till barnkliniken om vi ville eller söka oss tillbaka till Vänhem. Skönt att veta vad man kan göra, var man ska ta vägen och liksom ha en plan B.

Linnea var så slut och påverkad av tempen att hon somnade så fort hon fick chansen, både i bilen och i väntrummen mellan träffen med doktorn och provtagning å tillbaka till doktorn igen. Stackars lillstumpan :(

Det visade sig även att jag hade lungsäcksinflammation. Igen. Blir galen på detta! Skolan börjar snart och jag måste vara på topp då. Har inte tid med massa sjukdomar. Bläääää.


Nu vaknade lillstumpan igen och är skållhet och blek. Får gå och ta hand om min lilla Linnea. Ses.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards