Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

2013-01-10

Av Heidi Månsson - 10 januari 2013 14:15

Ibland blir jag lite avis på dom som har en liten uppfinnare inne i sig. Dom som bara sitter och spånar lite och så kommer dom på nått bra som sen folk kan använda sig av. Det finns ju uppfinningar som är bättre än andra och som kan förändra andra människors liv och sedan finns det dom där som man hade klarat sig utan och som världen kanske inte hade behövt. Sen är det ju lätt att skaffa sig en ny vana/ovana/beroende tack vare en massa nya saker som uppfinns hela tiden. Surfplatta är inte nödvändigt egentligen men när man väl har skaffat en så tror jag inte att man vill vara utan. Den som uppfinner sådana saker har ju lyckats! Grattis till dom säger jag ju bara :=) En annan sak är Spotify. Det är grymt bra och den som uppfann det ska ha ett stort tack! :)  Skulle inte klara mig utan det nu när man är van att hela tiden ha musik så lätt-tillgängligt fast egentligen är det ju en grejj som man hade klarat sig utan.

Klart att jag gärna hade tjänat storkovan på något som man lyckats uppfinna och som alla sen köper men framförallt så hade jag velat uppfinna nått som alla verkligen kunde ha nytta av och där man sen fick höra snacket gå om den där häftiga/absolut nödvändiga/livsstilsförändrande saken som alla ville ha och att man kanske hade hjälp någon få ett bättre liv tack vare det. Vet inte vad det skulle vara för grejj och jag är ingen uppfinnare så det lär ju aldrig hända, men ändå :)


Hade kort dag i skolan och tack å lov säger jag ju bara. Det var inte en bra dag idag. Nej jag skulle kunna spola tillbaka till i morse och göra om denna förmiddag. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde där på den kursen men okej då - jag ska härda ut och göra detta nu. Förstår bara inte varför vi ska välja inriktning men sen ändå läsa kurser som vi inte är intresserade av och som vi inte har valt... Tänker dock inte ge mig för jag ska inte låta en sådan här kurs dra ner mina betyg. Nej kämpa kämpa och se glad ut :o)


Satt och gluttade lite på IKEA:s hemsida. Lite sugen på att köpa en bra dvd-filmsförvaring men det får vänta ett tag. Inget som är panikviktigt men vi har ingen bra förvaring nu så så småningom ska det väl bli av. Man kan ju alltid planera och drömma lite.


Igår hade jag lite flyt. Var på stan och lyckades springa på ett par likadana vår/sommarskor som Linnea hade förra våren/sommaren till ett nästan lika bra pris. Förra våren fyndade jag dom för 300:- (goretexgympasko som kostar 600:- i vanliga fall) men nu i år kostade dom 400:- av någon anledning. Linnea trivdes så bra i dom iaf och hon var alltid torr & go om fötterna så jag slog till direkt. Som tur var så skulle jag ändå ha hand om Linnea då för Fredrik skulle på möte så jag kunde prova dojjorna på henne direkt. Då var det bara dom två stora barnen som ska ha ett varsit par också...

Felicia tog ett till hål i örat igår. Hon fick pengar till det när hon fyllde år så nu var det dax. Jag ska snart åka in till stan och möta upp henne och så ska vi ta en runda UTAN lilla Linnea för att ha med sig henne på stan funkar väl i fem minuter sen är det bara hopplöst tjat, gnat och gnäll, skrik, gråt och tandagnisslan typ. Undviker det till max om jag kan. Skulle inte få för mig att ta med mig henne till Ullared tex. Nej tack. Hon får bli rätt mycket äldre och lära sig hur man beteer sig i en affär först. Blir alldeles kallsvettig bara jag tänker på det, hehe. Det var bra att hon var med i skoaffären igår men sen räckte det. Får se om vi hittar nått idag. Felicia behöver det mesta så vi får väl se vad vi kommer hem med. Vi vill ju till Ullared snart så det blir inte allt för mycket handlat iaf.


Nej nu är det dax att sticka. Synes!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards