Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Koll på läget? Hehe...

Av Heidi Månsson - 14 januari 2013 13:03

Ja men vad bra att jag har koll på läget nu mera då. Suck vad jag blir trött på mig! En av kurserna som vi läser just nu i skolan heter Vård & omsorg vid demens och jag borde vara en av huvudpersonerna som boken handlar om. Man kan ju undra vad jag ska med en kalender till när jag ändå inte lyckas ha koll. Denna gången upptäckte jag dock felet i tid. Jag hade lyckats skriva in hur jag skulle jobba i min kalender och på ett annat ställe men jag hade skrivit olika dagar och tider… Jag fick för mig att jag skulle jobba natt i morgon + kommande natt så alltså tisdag till onsdag + onsdag till torsdag. Så var inte fallet. Jag ska jobba i natt + i morgon natt. Lite pinsamt om jag hade suttit här hemma och tittat på tv eller nått och kvällspersonalen ringer strax efter 21:00 och undrar om jag tänker komma eller ej. Hehe. Nu när jag upptäckte att det hade blivit nått fel i någon kalender så ringde jag till jobbet för att dubbelkolla vilket som stämde och det var ju bra att jag gjorde det!


Det har varit en väldigt kort men intensiv helg tycker jag. I lördags klev jag och Felicia upp tiiiiiidiiiiiigt för att klockan 05:00 sätta oss i bilen och påbörja vår resa till Ullared! Jippie! De hade öppet 07:00-17:00 och vi var väl där nästan hela den tiden. På inköpslistan stod det kläder till Felicia, det var prio ett. Självklart hade jag även skrivit upp annat på listan men man vet ju aldrig vad som finns och inte. Vi hittade faktiskt rätt så mycket kläder till Felicia så jag tror att hon blev nöjd :o) Det blir dock inte billigt när någon av ungarna måste ha allt i klädväg på en gång. Vi köpte allt från underkläder till byxor och toppar, skor och gympakläder m.m Nu behövs det bara kompletteras med lite till som vi inte hittade där uppe och sen är iaf största ongen klar.

Robin behöver bara nått par jeans och vårytterkläder så han fick vänta lite med sitt. Jeansen dom har där uppe passar inte honom iaf utan han vill ha dom från H&M och vårytterkläder hade de inte börjat med ännu. Linnea ärver vi ju mycket till (tack Tuija & Amanda!!) så där behöver vi sällan köpa kläder utan i så fall bara nått som ska kompletteras. För det mesta stämmer det med säsongerna även om Amanda är född i augusti och Linnea i november så vi har det rätt bra där :o)

Jag har dock för avsikt att åka tillbaka till Gekås nån gång under våren för att köpa det som jag inte fick med mig hem denna gången. Får se om det kan bli av men det vore nice!


Igår jobbade jag delad tur så det var inte så mycket fritid att hinna göra nått på igår. Jag känner mig rätt så slut och eftersom jag ska jobba inatt så tror jag att jag ska passa på att sova lite nu. Jag ska ju orka sitta på lektion i morgon 9-12 med. Samma sak på onsdag. Kommer jag vara liiite rökt sen då eller?! Hehe. På torsdag kommer jag nog vilja ha sovmorgon…


Nä men nu går jag och lägger mig. Puss & kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards