Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Prov, sista rycket & festplanering pågår :)

Av Heidi Månsson - 30 maj 2013 00:30

Dagen började med prov i kursen Etik och människans livsvillkor. Det gick nog bra, jag tror att jag fick godkänt (eller ett E som det heter numera). Jag stannade dock inte kvar för att satsa på högre betyg då jag inte har lagt något krut alls på denna kursen för det är bara en enda stor repetion från kursen vi hade för ett år sedan som hette Människan socialt och kulturellt. Jag har fått E på alla insändningsuppgifter och är nöjd så. Bara jag klarade provet nu och inte måste göra om nått så är jag jätteglad :)  Men som sagt så tror jag faktiskt att jag klarade mig.


Satt kvar en stund på skolan för att skriva lite på min insu och det blev lite gjort i alla fall. Åkte sen för att hämta Linnea på dagis för det var dax för lungundersökning på Hässleholms sjukhus. Det gick bra och Linnea ligger bra till när det gäller förkylningsastman, hon kanske redan har växt ifrån det :=)  Utan att säga förmycket så låt oss hoppas på det :)  Vore ju skönt om hon slipper hosta till hon kräks, slippa den störda nattsömnen så fort en förkylning närmar sig och hålla på å ta massa mediciner. Robin var ändå nästan 8 år innan han växte ifrån sitt så det gör ju inget om Linnea slipper sitt redan nu.


Vid 19:40-tiden kom Anna och hämtade mig och så stack vi till gymmet. Äntligen var det dax igen! Det har inte blivit någon träning på några dagar för min del så det var skönt att komma dit idag. Det blev inget jättepass pga lite tidsbrist men det är bättre än inget :)


Jag håller på med sista rycket i skolan nu. Tror att jag kommer hinna klart med min insu under morgondagen så då kan jag skicka in den och sen ska jag soooooooofta lite innan sommarens jobb drar igång på allvar.


De flesta i klassen är med på våran facebook-sida och där har vi/några i klassen börjat spåna i om vi ska hitta på något på vår avslutningsdag för att fira att vi har pluggat klart! Det lutar åt att det blir en grillkväll hemma hos en i klassen som har en trädgård där vi kan hålla till (i ett partytält ifall det ska regna) och lite alkohol för dom som vill ha det. Låter inte så dumt... :)  Vi är på planeringsstadiet ff och det är många viljor som ska samsas så vi får väl se hur det blir innan allt är klart. 


Nä nu är det dax att sova. Ska upp lite tidigare än "normalt" i morgon för det är dax för Robins utvecklingssamtal kl 07:30. Usch så tidigt... Sov gott. C U!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards