Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Som musik för mina öron :)

Av Heidi Månsson - 17 juli 2014 14:22

Så där ja! Då var det tandläkarbesöket avklarat och nu dröjjer det ända tills mitten på september tills vi ska dit nästa gång så länge som inte nått går sönder och måste fixas (så håll tummarna för att den håller!). Jag har kört den där sträckan några gånger nu så det vore skönt om vi slapp alla dessa vändorna plus att sen när skolan drar igång igen så vill man ju inte att det ska bli mycket frånvaro pga tandläkarbesök.

När vi var där så sa tandläkaren att det är lite inflammerat på ena sidan där de opererade ut en tand. Han trodde att det berodde på att tanden gick sönder vid operationen och att det sitter en liten flisa fast där inne. Dom brukar komma ut av sig självt och det var inget man behövde åtgärda så länge som man inte får ont eller besvär av det. Robin har inte sagt nått och han verkade inte bekymrad över detta efter tandläkarbesöket heller så han lider nog inte så mycket :)  Vi får väl se när den där flisan behagar komma ut.


Nu ska jag passa på att softa och vila den onda foten innan jag ska till jobbet och ränna runt hela kvällen. Idag har jag verkligen superont i foten och det trots att jag knappt har rännt runt nått. Jag fattar inte vad det är som styr för det verkar inte spela någon roll vad jag gör. Jag ser liksom inget logiskt mönster för ibland har jag inte ont trots att jag har gått jättemycket den dagen eller dagen innan och ibland har jag jätteont fastän jag knappt har belastat den. Ibland har jag ont på natten och ibland på dagen och det skiftar fram och tillbaka hela tiden. Jag har testat att röra mig olika mycket på dagarna innan för att se om det är så att om jag rör mig mycket dagtid så får jag ont på natten men nääää... Ingen logik alls och då är det svårt att förhindra att värken kommer. Jag kan liksom inte jobba förebyggande alls utan får förlita mig på mina smärtstillande. Gillar dock inte att jag ska behöva knapra så mycket smärtstillande för att kunna klara mig utan allt för mycket smärta. Får nog ta en till vända till doktorn nästa vecka innan min lever pajjar ihop istället... Än så länge så håller denna kärringen ihop och kämpar på! :=) Det hade kunnat vara värre och det är en liten tröst iaf.


Fasen vad gött det är att kunna sätta på sig hörlurarna och på med lite bra musik på Spotify. Jag njuter! Det är så otroligt viktigt för mig att få lyssna på lite musik, det är en del av min vardagsterapi som jag så väl behöver för att inte bli ännu värre än jag redan är, hehe. Jag vet att jag kan vara svår nog att stå ut med så ni förstår att jag behöver mina stunder med musiken för att inte fullständigt tappa huvudet?!? 


Nä nu sprang tiden iväg då jag bloggade/slösurfade/facebookade om vartannat. Börjar om mindre än en timme och ska passa på att få lite annat gjort också. Ha en fortsatt bra dag! Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards