Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Frustration

Av Heidi Månsson - 25 juli 2014 01:51

Jag undrar hur sjutton jag skulle hinna med allt här hemma om jag jobbade 90% hela tiden och samtidigt undrar jag hur sjutton jag kunde "inte hinna med" allt som måste göras i ett hem när jag var arbetslös en gång i tiden. Hur i hundan kan man slappa till det så enormt mycket och sen skylla på att man inte hinner när man inte har nått vettigt för sig? Att inte hinna när man jobbar mycket är en sak för då är det ju sant... Jag undrar också hur jag i tre terminer orkade/han med att plugga heltid och jobba också... Jag skar ju ner på antalet timmar sömn rätt så rejält för att hinna med men allt är ju en prioriteringsfråga :)  Jag skulle vilja vara glad för att den tiden i mitt liv är förbi och jag skulle önska att jag slapp ha det så igen men jag tror knappast på det. Om jag vill komma vidare så småningom så borde jag fortsätta plugga nu men jag har bara inte ork till det denna termin som kommer nu men snart är det försent för min del eftersom att jag har vissa villkor för att få plugga det jag vill på Flexvux. Jag velar fram och tillbaka hela tiden och vet inte vilket ben jag ska stå på. Just nu behöver jag lite andrum och jag känner att jag inte får det. Vad ska jag göra? Vad ska jag prioritera? Och varför ska folk som inte har NÅGONTING med saken att göra LÄGGA SIG I? Sköt ert eget och låt mig och min familj vara!

Jag skulle vilja ha råd med att anlita hemhjälp och trädgårdsmästare och fan & hans moster så att jag han med att andas men det är ju som det är. Jag tror jag ska börja ha med mig bruna papperspåsar hela tiden för tillfällena där jag känner att jag behöver hyperventilera lite blir bara fler och fler. Tack och lov för riktiga äkta vänner som förstår hur det kan vara i den riktiga världen. Tack och lov för de som inte är rädda för att få lite skit under naglarna och liksom hugger i där det behövs. Tack och lov för de vännerna som inte är så "fina i kanten"! Alla kanske inte har samma förutsättningar så döm inte innan du vet mer än vad som syns på ytan! Vill du inte veta vad som finns på djupet så fråga för fasen inte då. Vill du inte se så titta bort...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards