Direktlänk till inlägg 7 september 2014

2014-09-07

Av Heidi Månsson - 7 september 2014 14:48

Musik i lurarna, fötterna i högläge, har ätit lunch och passar på att slappa lite innan det är dax att gå tillbaka till jobbet för andra gången idag. Got to love split shift! Or not! Hade verkligen hoppats att delade turer skulle försvinna men vi kommer nog få vänta länge på det. Nåja, det är bara till å gilla läget och verkligen se till så att rasten blir så bra som möjligt.


Det kryper i kroppen på mig och träningssuget är enormt nu. Jag känner att jag måste till gymmet men idag slutar jag 22:00. Jag är inte jättepigg på att sticka dit så pass sent faktiskt. Nä jag får faktiskt vänta tills i morgon och satsa på att komma iväg tidigt på morgonen istället, det är lite mera rimligt. Denna veckan jobbar jag rätt mycket men jag har många korta pass så jag ska nog hinna med att träna :=) Äntligen! Ska bli så skönt att komma igång igen. Ska se om jag dessutom kan få tag på ett sportarmband för mobilen som passar mina feta armar. Vore skönt att kunna ha mobilen och spotify igång för det är ju inte alltid den musiken man vill lyssna på som spelas på gymmet. I-landsbekymmer - i know.


Den som har lite energi över för städning, tvätt och annat plock kan ju få komma hit och röjja lite. Jag har inte lust alls. Blääää. Då tänker kanske ni "Ja men den energin som du har till ett gymbesök då?" men det är ju inte samma sak...hehe. Ibland får jag tokryck å så röjjer jag jättemycket men sen ibland så går det några dagar utan att jag pallar göra nått åt läget här hemma. Det går lite i vågor liksom och det beror väl mycket på hur mycket jag har jobbat och hur mycket vi har haft här hemma rent allmänt. Jag skulle behöva ta ett ryck men inte nu. Nu har jag rast :)


Nä jag ska nog gå och läsa färdigt den andra av David Pelzer:s bladvändare. Jag läste först "Pojken som kallades det" och kunde knappt lägga ifrån mig boken. Sen började jag på "Pojken som inte fanns" och är på slutet på den nu. Kan inte för mitt liv förstå hur man kan behandla ett barn (eller någon annan levande individ överhuvudtaget) på det sättet... Mår illa. Det knyter sig i magen men jag kan inte sluta läsa. Hemskt är vad det är!! Tror det finns en tredje bok som heter nått i stil med Pojken som överlevde så den ska jag jaga rätt på sen.


Ha en fortsatt trevlig söndag. I morgon börjar en ny vecka så njut av kvällen :=) Kram kram <3


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards