Alla inlägg den 26 september 2014

Av Heidi Månsson - 26 september 2014 23:28

Varför blir jag "förvånad"...? Varför tycker jag att det är konstigt? Det är ju ett fullständigt normalt förfarande och det borde jag ju ha lärt mig vid det här laget. Men jag vill VEEEEEETAAAAA. NU! Förlåt för att jag tjatar om detta men på tisdag kanske det är min sista jobbdag på det stället jag är nu. Eller så kanske jag får fortsätta. Eller så kanske jag "bara" blir timmis igen. Eller så kanske.... Hur svårt kan det vara att ha lite planering och ett sista datum för saker och ting och så hålla sig till det?? Ja menar - det är ju inte så att vi som är anställda är människor med ett så kallat liv utanför jobbet. Det är ju kanske inte så att vi har familj. Det är ju kanske inte så att vi vill kunna planera våra liv. Det är ju kanske inte så att man vill hinna söka andra jobb om det behövs... FRUSTRERANDE - var ordet. Minst två veckor innan anställningsavtalet går ut har man rätt att veta hur fortsättningen blir. Jo just det ja...den gränsen är passerad för ett tag sedan. Oooops - kommunen gjorde det igen. Synd man inte kan påverka mer än att tycka att det är fördjävligt för man kan ju inte direkt stämma dom eller nått. Det ska bli väldigt skönt när man någon dag i framtiden får en fast tjänst och inte bara kan bli flyttad på hur som helst. Det senaste är nu att vi kanske får reda på hur det blir på måndag. Håll tummarna är ni snälla!!


Det är fredag kväll och grabben har polare här som sover över, Fredrik somnade nog när han nattade Linnea och den som sover syndar ju icke så han får väl sova då. Själv sitter jag här alldeles ensam i vardagsrummet och undrar vad som hände... Kommer ihåg när Robin var liten och så väldigt gärna ville kolla på idol, spela spel eller se en film. Nu är man bara tråkig och fattar ingenting ;)  Om ca 1½ vecka fyller han 13 år. Jisses amalia. Tur vi har Linnea som förhoppningsvis kommer vilja sitta med oss i soffan och titta på tv eller spela spel tillsammans i några år till :o) Hon har dock inte börjat gilla idol ännu - vad är det för feeeeeeeel på ungen ;) Jag har ju sagt många gånger att hon måste vara en bortbyting, hihi. Iofs så är väl inte Fredrik jätteintresserad av idol så hon har väl kanske ärvt det (också) av honom, hehe.


Jag är ledig hela helgen så jag funderade på vad som skulle uträttas i helgen. Vad som står på "måste-göra-listan" och vad som står på "vill-göra-listan". Det finns lite av varje på båda så vi får väl se vad som sker. På söndag ska vi iaf leverera Otto-glassvagnen till sin rätta parkering hos Hasse & Lotta. Det är väl dax att köra ner den dit nu då det har varit stängt på torget ett tag men jag är mest glad över att det blir gjort innan jul ;)

I morgon är det fritt fram. Det skulle vara höstmarknad på torget tydligen så det kanske är nått att sikta på? Vi får se i morgon. Nu ska jag glutta på dagens inspelade avsnitt av idol. Puss på er! Trevlig helg.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards