Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Heidi Månsson - 30 mars 2014 15:11

Söndag - sköna söndag. Har bara liiiiite dåligt samvete för att jag inte är ute utan sitter inne vid datorn just nu. Solen skiner, det är 15°C i skuggan hos oss och jag har massor (verkligen massor) med trädgårdsarbete som väntar. Jag borde passa på. Men Linnea är på kalas just nu och det är så skönt att bara få vara ifred en liten stund och ladda upp batterierna :)  Snart ska jag hämta hem henne igen och sen är det full rulle heeeeela eftermiddan/kvällen. Puuuuu :)


I fredags var jag ledig så Fredrik och jag körde storstädning här hemma medans Linnea var på dagis och Robin var i skolan. Vi han fixa entreplanet iaf. På eftermiddan vid 15-tiden så kom sonens farmor och farfar på besök. Trevligt trevligt!! Vi fikade lite när de hade kommit och barnen hade kommit hem från skola/dagis. Felicia kom också hit och glädjen var stor! :)  Det är så tomt här hemma utan henne och varenda dag som hon inte är här så känns familjen halv på nått sätt. Det ska vara full skara för annars är det konstigt och tomt. Kommer ALDRIG vänja mig vid att hon inte är här varannan vecka längre... Jag får en stor klump i halsen varje gång som hon åker hem till sin mamma men nu försökte jag njuta av att hon var hos oss i helgen iaf.

Senare på kvällen så åt vi köttfärsfyllda paprikor och det är ju inte så dumt det :) Det var en trevlig kväll.


På lördagen hoppade jag in och jobbade några timmar och sedan när jag kom hem så packade vi in oss i bilen och körde till Pulken för att titta på tranorna. Det var riktigt mäktigt med så många tranor på en gång och det blev en mysig utflykt. Vet inte riktigt om alla uppskattade den riktigt lika mycket som andra men det är inte lätt som tonåring att alltid bli "tvungen" att följa med på alla såna utflykter, hehe. De verkade dock inte lida jättemycket heller så de överlever nog ;)  Vi hade jättetur med vädret också och det underlättade ju och ökade på trevlighetsfaktorn :=)

På kvällen när vi hade kommit hem igen så fixade vi mat och det var en köttgryta som Carin och Bengt hade lagat och haft med sig hit så det var bara till å låta den puttra lite igen och så potatiskroketter till det. MUMS!!


Som vanligt så passade jag och Carin på att spela Yatzy. Det är liksom en tradition att när vi träffas så ska vi spela det. Carin vann de flesta gångerna men jag lyckades vinna en av fyra gånger iaf. Jag tror minsann att jag har tappat stinget?! Får väl checka in på träningsläger i att spela Maxiyatzy. Tror dock det kan bli svårt då det inte finns... hehe.


I dag när Linnea skulle till sin barnrytmik så körde Fredrik henne dit och Felicia passade på att åka samtidigt så att hon kunde få skjuts hem till mamma sin igen. Carin & Bengt körde hem ungefär samtidigt. Det blev tomt i huset helt plötsligt.

Lite senare när Linnea kom hem så var till att svida om från dansdräkten till kalaskläder. Så här cool tjej fick vi:


 

Hon har leopardmönstrad klänning från H&M, leggings och svart glittrig bolero är även de från H&M. Skorna är från H&M och de rosa hårbandet med...(märks det att vi gillar H&M eller??). "Skinnjackan" är från Lindex ursprungligen men den fyndade jag på Tradera för ett extremt bra pris! :)


Snart ska jag som sagt hämta hem tösen och sen vet jag inte riktigt vad som händer resten av eftermiddagen/kvällen. Jag är rätt så trött och har egentligen inte lust att göra så mycket. Får väl se vad som händer och sker.


I morgon är det sista Mars och det har ju gått så vansinnigt fort på sistone. Det är inte ens tre veckor kvar tills Linnea, Robin och jag sitter på tåget för att åka till Sundsvall. Läääääääääängtar!!


Nä nu är det dax att pysa. Hörs! Hoppas att ni får en skön söndag! Kram 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards