Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Heidi Månsson - 27 juni 2014 00:38

Ibland så bara slår det mig - varför kan "alla andra" komma på smarta uppfinningar/bra lösningar/produkter och tjänster som "alla" vill ha? Varför är kan inte jag komma på nått sånt där och sen bara håva in pengarna... Jag ville hitta på nått kul med Linnea och tyckte att det skulle vara skoj för henne att ha någon jämnårig med sig så vi "kidnappade" en utav Linneas dagiskompisar igår och for till ett lekland i Kristianstad. Det tog ett tag att komma fram med buss och tåg men tillslut så var vi äntligen framme. Väl där så var det bara till att släppa loss ungarna och de kunde springa/hoppa/stojja/tjuta/skratta/flamsa så mycket de ville - i flera timmar... Det var ingen fara för allt är tillåtet (nåja men du vet nog vad jag menar) så det är inte som att sitta på tåget och hela tiden behöva säga till dom att vara tysta eller ta hänsyn till andra. Det är inte som i affären när man hela tiden behöver säga till sina barn att inte pilla där, dra inte i den, hoppa inte där, akta nu de ömtåliga sakerna osv. På ett lekland kan föräldrarna få vila lite (beroende på ålder på barnen så klart) medans barnen rusar av sig all energi med kompisarna. Visst - det kostar ca 120:- på de flesta lekland men det är det ibland värt. Igår var det guld värt! Jag var med och busade emellanåt men stundtals så fick jag sitta lite ifred medans de roade sig själva och det behövde jag. Varför kunde inte jag komma på idén med ett lekland? Varför varför varför?? Det hade varit nice för jag tror att det går rätt bra för de där ställena.

Nåja - det blev en heldag på leklandet och barnen (och jag) var nöjda. Det är väl det som är huvudsaken? :)


Idag lekte Linnea med samma dagiskompis som igår men då hemma hos den ovan nämnda tösen. Det gick inte riktigt lika bra. Nu var det inte längre neutral mark och den ene ska då "slita och dra" i alla saker som kompisen har och kompisen ska lite granna försvara sina saker med "den är min". Efter ett tag så fick jag ett meddelande om att det inte funkade och jag befann mig tillsammans med min vän Maria på Ikea i Älmhult (föräldrarna visste om att jag for dit naturligtvis) så jag kunde inte bara komma på fem minuter och plocka upp min tös. Chansade och ringde våran underbara hundvakt/barnvakt Jennie och som tur var så kunde hon ställa upp :)  Hon tog över och passade Linnea tills jag kunde göra färdigt i Älmhult och komma hem. TACK Jennie!! Du är guld värd! 

TACK Linda & Micke (& Tuva) som gjorde ett tappert försök med min dotter! Hoppas att det kan funka bättre mellan de två små en annan gång. Och TACK Maria för en trevlig dag och shoppingrunda på Ikea :=)


I morgon ska jag och Linnea träffa Jennie (en annan Jennie än ovan nämnda) och hennes töser J och N. Vi ska till Tivoliparken i Kristianstad så nu hoppas vi på bra väder. Håll tummarna!


Nä nu har tiden rusat ifrån mig igen och vi ska upp tidigt i morgon så det är nog dax att sova nu. Natti natti! Dröm sött :o)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards