Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Heidi Månsson - 17 augusti 2014 12:15

Sådär ja. Då var hösten här. Snacka om väderomslag! Först är det värmebölja i flera veckor och sen slår det om rejält. Ja ja det är ju bara till att ta det som det kommer men ikväll när jag har kommit hem efter mitt jobbpass så blir det nog till att tända ljus och fixa en kopp te. Det känns så där mörkt och dystert så det kan ju liva upp lite med lite mys. Jag tror faktiskt inte att det kommer vända heller utan nu kommer vi nog ha lite mittemellanväder ett bra tag. Skolan börjar ju på onsdag så verkligheten kommer väl ikapp nu. Tycker dock att vi kunde få ha lite mera sol ett bra tag till men värmeböljan behöver inte hålla i sig men en solig och fin höst önskas.


Jag har börjat inventera lite i garderober och lådor inför hösten och inser att det finns en del kompletteringar att göra då barnen inte vill sluta växa, hehe. Jag får lägga undan mer och mer efter Linnea och det verkar som att hon drar iväg på längden nu och inte lika mycket på bredden. Fötterna verkar ha växt mycket så jag måste verkligen se över höstens skoförråd. Det tar lite tid att fixa med allt men det är ju nödvändigt. Jag har dock en dotter som INTE tycker att det är roligt att prova kläder så jag har inte så mycket hjälp ifrån henne och det ställer ju till det lite. Måttband är bra och även att prova ut nått som passar bra och sen mäta och jämföra med det. Man får ju ha sina knep!


På tal om kläder å sådant så har vinteroverallerna kommit ut i affärerna och jag passade på att kika lite och jag lyckades faktiskt få prova en på Linnea när hon ändå var med i affären. Vi har sådan tur så att Linneas "mormor" och "morfar" brukar betala en overall till henne. De är så pass dyra och eftersom hon ändå har hela rummet fullt av leksaker så köper de hellre nått som hon har mer användning för. Sen brukar det ju alltid bli nån bok eller nått också så att hon ändå får öppna nått paket också på födelsedagen men detta är en utmärkt lösning för oss alla :)  Vi får själva välja overall och eftersom det redan håller på att ta slut i affärerna så ska detta inhandlas till veckan kan jag ju säga. Helt vansinnigt att behöva köpa vinterkläder nu men vad ska man göra när butikerna tar in dom så här tidigt? Vill ju inte riskera att stå utan senare i höst...


Nä nu måste jag gå och göra mig i ordning inför dagens jobbskift. Ha en trevlig söndag! Kram kram

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards