Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Heidi Månsson - 24 augusti 2014 22:29

Jahapp då var redan denna veckan slut och en ny ska börja. Det går så fort och snart är augusti slut. Jag vill inte ha höst riktigt än så jag är inte redo. Kan vi spola tillbaka lite? Jag vill ha sommar och sol igen men inte samma värmebölja som var. Lite lägre temp men sol sol sol i mängder :)  Jag får lite panik av alla höst- och vinterkläder som ska inhandlas redan nu och skoköp som planeras osv. Nä backa bandet tack... Jag vet av erfarenhet att väntar man för länge så tar det slut och så får man inte det man vill ha men att köpa vinterkläder i augusti känns överdrivet och ändå gör jag det. År efter år. Blä.


Idag har det varit en riktig slappedag och det var rätt gött då jag fick hoppa in och jobba igår ju. Jag jobbade 13-21 och hela dagen försvann ju verkligen så denna helgen har kännts väldigt väldigt kort. Jag vill inte ha måndag redan i morgon utan kan absolut tänka mig en söndag till först. Hehe.


Jag var på Gekås för ett tag sedan och köpte då nya hörlurar till mig och sonen då vi använder det mycket när vi sitter vid min dator. Min datorhörna är ju i vardagsrummet och vill man lyssna på musik eller kolla you-tube så är det rätt så bra med ett par lurar då tv:n ofta är igång samtidigt här. Hörlurar brukar gå sönder förr eller senare och när det gäller lurar så är det väl snarare förr än senare. Hittade vad som verkade vara bra lurar för väldigt bra pris så jag slog till. Ljudkvaliten är det ju absolut inget fel på men comforten... Jisses vad små öron man måste ha för att dessa ska sitta skönt. Det är sånna "stora" som sitter utanpå öronen och dessa passade inte bra på mig. Jag gillar mera dom som har stora (ja vad heter dom som sitter på öronen?!?) så att hela örat täcks ordentligt. Ja ja dessa får duga så länge men nästa gång jag köper lurar så ska jag köpa STORA :)  I-landsproblem? Japp.


Jag sitter uppe och "nattugglar" mig fastän jag borde ligga i sängen för länge sen. I morgon blir det tidig morgon och en lång dag så jag borde verkligen verkligen sova men klockan är ju i mina mått mätt inte speciellt mycket och då VILL inte min kropp slappna riktigt ännu. Suck. Är verkligen jättepigg. Funderar på att ta en bok och se om jag kan lyckas bli trött när jag läser. Gäller bara att jag inte får fatt i en bladvändare för då kommer jag ju aldrig somna...


Hoppas att ni får sova gott i natt. Ses!

Av Heidi Månsson - 24 augusti 2014 09:37

Nu har jag haft god hjälp utav min lilla tös med att vara Buzzador. Vi hat fått testa bra produkter (gratis och vi fick behålla dom) och vi hade roligt under tiden så det kan ju helt ärligt inte bli bättre :=) Vi fick hem ett paket med olika slags pennor från Bic. Pennorna ingår i Bic Kids Learnersortimentet och är skapta för att underlätta för barnen att lära sig hålla pennan rätt och därför lättare kunna lära sig skriva. Linnea passade verkligen perfekt in i målgruppen för just nu är hon sååååå ivrig på att lära sig skriva siffror och bokstäver men när hon har en vanlig penna så har hon inte en susning om hur hon ska hålla pennan på rätt sätt. Efter en liten stund med Bic-pennorna så fick hon kläm på det och kunde då rita och skriva mycket lättare. Vi är jättenöjda och jag kommer helt klart fortsätta köpa dessa pennor. Det finns stiftpennor, bläckpennor och vanliga blyertspennor. Alla är utformade så att det är lättare att hålla pennan rätt i handen. De är dessutom utformade så att de passar både vänsterhänta och högerhänta. Efter det att vi fick vara med i den här Buzzadorkampanjen så har jag sett produkterna både på Ica Maxi och på Coop så de är ju lätta få tag på och det underlättar ju när man ska köpa dom :=)  Gå in på sidan http://www.bickids.com/ och läs mera.


Här ser ni min lilla tös in action med pennan i högsta hugg. 


     



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards