Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Påverkad?

Av Heidi Månsson - 5 februari 2015 21:32

Nu är det torsdag kväll och det innebär att det snart är helg. Nedräkning påbörjas i morgon bitti för jag jobbar bara 7-13 i morgon och sen är jag ledig hela helgen :). Det ska bli skönt. Den här gamla tanten är rätt sleten - har ingen aning om varför för jag har inte gjort nått speciellt men jag har ooooooont typ överallt. Inte meningen att vara jobbig & negativ kärring som klagar jämt men jag behöver lite återhämtning tror jag. Min vänstra hälsena hade jag gärna bytt ut, mina axlar värker, mina armbågar värker och jag har spasmer i högra tummen plus värk i fingrarna. Inte bra inte. Snart dax att gå och nanna kudde och innan dess ska jag knapra lite piller så kanske jag får sova i natt iaf.


Nått mera positivt som jag kan berätta är att nu är allt fix och färdigt när det gäller bilen. Försäkringsbolaget betalade ut pengarna och den gamle bilen blir skrotad. På uppfarten står en annan Toyota och vi är väldigt glada och nöjda. Denna gången blev det inte en sjusätes utan en vanlig men vi använder ju väääääääldigt sällan sju säten så det är ju absolut inget och deppa för ;)  Jag har lärt mig att ta det lugnt när det stormar och även om det "bara" är klass 1 varning när det gäller vindstyrkan så kan det hända olyckor. Det fick jag lära mig den hårda vägen och jag är bara glad för att det gick så bra som det gjorde med oss människor som satt i bilen. Jag vet inte om jag hade kunnat förlåta mig själv om det hade hänt barnen nått... Nu gick det tack o lov bra och jag har lärt mig att det är inte bara jag som påverkar körningen utan allt runt omkring kan spela större roll än vad man kanske tror. Ta det lugnt i trafiken!


I natt drömde jag att jag vann 10.000:- i form av ett presentkort på Gekås. Det hade ju inte varit så dumt :=)  Jag hade blivit överlycklig om jag fick en sådan härlig summa att shoppa loss för i den butiken. Jag drömde att jag köpte massor med inredningsprylar och inredningsdetaljer och så gjorde vi i ordning alla rummen på entrevåningen. Vi tapetserade/målade om både Linneas sovrum och vårt sovrum och det var så roligt att få göra i ordning de två rummen. Tänk om det kunde vara en sanndröm... Presentkortet kan man väl bara fortsätta drömma om men tapetseringen/målandet kommer säkert bli sant nån dag. När ungarna flyttat hemifrån och vi kanske får lite pengar över nån gång. Haha. :)  Nä förhoppningsvis ska vi väl ha råd med en mindre uppfräschning av rummen innan dess. Längtar efter att få göra i ordning Linneas rum ordentligt för just nu känns det bara som haffse och slaffse har varit framme. En vacker dag....


Nu kommer en del av er som läser bloggen säkert tycka att jag är knäppare än vanligt men jag tror att jag och min migrän påverkas av fullmånen. Jag veeeeeeet - det låter helt sjukt men jag tror inte att jag kan dissa den tanken bara sådär. Jag har försökt att hitta någon annan orsak till mina migränanfall och liksom försökt utreda hur mat och dryck påverkar och likaså sömnen, mängden friskluft, motionen, datoranvändande/tv/surfplatta osv. Jag hittar ingen "gemensam nämnare". Migränattackerna kommer och går som de själv vill men jag har lagt märke till att dagarna innan fullmåne har jag extra ont. Jag får långa sega attacker som inte försvinner med en dos piller utan jag måste repetera behandlingen minst en gång och ibland fyra fem gånger innan jag märker resultat. Jobbigt. Men jag kanske var en varg i mitt förra liv så nu får jag väl sitta på taknocken och yla mot månen. Eller nått.


Nä jag ska gå och lägga mig. Sov gott, dröm sött och jag hoppas att ni får en grymt bra fredag och en mycket bra helg. Puss på er!! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards