Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Rapporten denna lördagen.

Av Heidi Månsson - 28 februari 2015 17:30

Sista dagen på denna månaden och det gör ju ingenting då ljusare tider är på ingång :)  Mars brukar ju bjuda på vår och vi hoppas verkligen att så blir fallet. Jag har läst att de första tranorna har kommit till Sverige, snödroppar och andra blommor har börjat ploppa upp lite här å där. Nån hade till och med sett tussilago men det måste vara väldigt tidigt men bildbevis fanns ju så det är säkert sant. Alla vårtecken är välkommna!!


Idag skulle vi ha åkt till Fredriks mamma Ulla & sambon Knut för att fira Ulla i efterskott men det blev ändrade planer pga sjukdom men denna gången var det ingen i våran familj som blev sjuk. Till Häglingeborna: Krya på er! <3


Jag vaknade med värk i hela kroppen idag och jag tror att jag kan förstå hur en reumatiker känner sig för den värken som jag har i lederna idag är inte nådig. Jag är på sätt och vis lite lättad för att det inte blev nått kalas för idag har jag inte orkat kliva ur pyjamasen och så förutom sängen så är det datorn/pysselbordet/tv:n som jag har orkat med. Nu är det snart dax för kvällsmat och sen är det soffhäng resten av kvällen tror jag. Det är ju ändå melodifestivalen ikväll så det får man ju glutta lite på så man hänger med i snacket som går :)


Linnea och Fredrik bakade en tigerkaka idag och den har vi njutit av när vi tog en fikastund. Linnea var så duktig så, hon plockade fram sig bak/kokbok och sedan hjälptes de åt med att plocka fram alla ingridienser och baka kakan. Linnea tyckte att det var roligt så det lär väl bli fler recept som ska prövas i hennes bok. Hon säger att hon ska bli mästerkock och det vore ju inte så dumt att ha en till sådan i familjen ;)  Fredrik är jätteduktig på att laga mat så det är väl därifrån hon har ärvt det för jag har ju inte intresset och är inte speciellt duktig heller. Vore kul om hennes intresse håller i sig :=)


Tillbaka till pysselbordet en stund. Tjingeling! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards