Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Flashbacks, loppis & klippkort till röntgen?

Av Heidi Månsson - 29 mars 2015 23:58

Precis nu innan jag skulle logga in och börja blogga så läste jag ett gammalt inlägg som är från 29/3 2011 och jaaaa vad ska man säga... - det har hänt en del sedan dess. Inlägget har rubriken "Linnea Erika Fredriksdotter Månsson" och är en uppdatering om bara henne och vad som händer i hennes värld och utveckling. Oj så skoj att gå tillbaka och läsa sådant :) Jag får sånna flashbacks och det är så underbart! Om ni vill läsa så klicka på länken här: http://jopphejjdihejjda.bloggplatsen.se/2011/03/29/4972917-linnea-erika-fredriksdotter-mansson/


Jag är jättenöjd med helgen förutom en sak...jag missade Linneas uppvisning på gympan och det kändes lite halvruttet men jag fick se lite tack vare att världens bästa man fotograferade & filmade lite :) Linnea verkade nöjd ändå trots att det "bara" var pappa som kom dit så jag nämnde inget om det hela utan tittade på fotona och hon fick berätta om vad dom hade fått göra. Jag tror inte att det är nån ide då att "gnugga" in det hela med att jag inte kunde vara där osv. Vissa saker är jag med på och vissa är pappa med på och ibland kan båda - thats life liksom.


När det gäller loppisen så var det helt klart värt att få åka lite fram och tillbaka för att lämna/hämta prylarna och däremellan kunna fynda lite själv. Vi gick helt klart på plus trots bensinkostnaden och att jag själv handlade lite. Det är en bra loppis det där så jag kommer helt klart vara med där fler gånger :)


Jag har kanske gjort nått dumt nu men det visar sig väl, hehe. Hässleholms sjukhus lär ju behöva utvidga öppet-tiderna när det gäller röntgenavdelningen iaf. Kanske lika bra att införskaffa en rullstol i barnstorlek direkt. Ja jag föll för Linneas tjatande. Jag köpte en skateboard. Jaaaaaa jag vet - hur tänkte jag där?? Med mina gener?? Och hon har ju blåmärken och bulor överallt hela tiden redan nu så hur ska detta gå? Hehe. Linnea har dock tjatat läääääänge om en skateboard och nu hittade jag en för 30 spänn. Vi har nog redan knäskydd, handledsskydd och armbågsskydd hemma tror jag för vi köpte nog till Robin och Felicia nån gång för länge sen på Gekås men sen flyttade vi hit så det blev liksom aldrig använt då vi ju bor mitt i en brant backe. Nu tänkte jag dock att vi får ta oss nånstanns med Linnea där det är plattmark så att hon kan träna på ett lite säkrare sätt. Hon har precis lärt sig det där med tvåhjulig sparkcykel så hon behöver helt klart träna på balansen. Håller intresset för skateboarden i sig så kan man köpa lite bättre rejälare grejjer sen. Linnea är lycklig men hon har inte hunnit prova den ännu så jag tror jag vet vad hon vill göra i morgon :=)


Natten som var mellan lördag och söndag var tuff. Det var ju dax att ställa fram klockan en timme och det kändes faktiskt rätt mycket i morse. Jag tycker inte att jag brukar känna av det så mycket men det var jobbigt att kliva upp i morse. Man börjar väl bli gammal... Det är kanske dax att inse att man inte är 25 längre och det kanske är dax att sluta vara nattuggla och gå till sängs liiiiiiite tidigare på dygnet. Eller nääääää varför ge sig så lätt? ;) Nått kul ska man väl ha och det är ju nu jag trivs som bäst. Säger som barnen - varför ska man alltid gå och lägga sig när man är pigg och vaken och kliva upp när man är trött och vill sova mera?


Nä jag ska väl försöka komma i säng. Ska bara... ;)  Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards