Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Energiflödet - på eller av?

Av Heidi Månsson - 17 april 2015 23:56

Nu är det mitt i natten igen men jag kunde inte hålla fingrarna borta från tangentbordet ändå. Jag gick och sneglade på dataskärmen några gånger innan jag bestämde mig för att dyka ner i kontorsstolen (fastän den är så grymt obekväm...) och skriva lite trots att jag inte borde sitta uppe nu.


Paus i bloggandet. Påbörjar en shoppinglista med IKEA som rubrik. Skriver dit kontorsstol överst på listan. Nya lakan kommer som nr 2 på listan. Nytt stekjärn på tredjeplatsen. Råna en bank eller vinna på Triss kommer på fjärde plats...


Så där - tillbaka igen :)  Som ni märker så har jag nog lite mer energi än sist. Jag mår lite bättre också men jag har ju märkt att istället för att bara ta det lugnt och "göra ingenting" som jag fick som tips och råd när jag började må lite si sådär så har jag kört på i rätt högt tempo ändå. Jag har periodvis ganska svårt för att bara sitta å glo å inte göra någonting. Nu verkar det vara en sån där period där jag bara mååååååååste umgås med nån kompis på dagen och helst ha fjorton järn i elden hela dagen igenom. Pefekt ju - då slipper man stanna upp och känna efter. Det är tur att jag har helgen planerad ;)


I morgon sätter jag mig i bilen alldeles själv för att köra till Tuija och hälsa på henne. Jag lovade Tuija en överraskning eftersom att hon har slutat röka och hållt sig länge så nu ska det jag har planerat äntligen bli av :) Tuija har fått två ledtrådar (som inte sa henne så mycket, hehe). Fler ledtrådar delas inte ut förrän i morgon nån timme innan avfärd. Allt för att jäklas lite ;)

Jag sover över tills på söndag så vi hinner få rätt mycket egentid och det ska bli jättekul! Vi har väl inte träffats utan barn på typ sju år. Det är jätteroligt att träffas när vi har våra döttrar med oss också men det är inte lika lätt att fokusera på vuxensnack då och ibland behöver man det också.


Nä nu känner jag att ögonlocken börjar bli lite tunga faktiskt. Dax att gå och knoppa.

Jag hoppas att ni får en bra helg! Skriver mer när jag har kommit hem på söndag. Kram på er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards