Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Heidi Månsson - 6 januari 2016 22:00

Jag har kommit på ett nytt passande smeknamn till mig själv - enögde Heidi. Det passar väldigt bra just nu i alla fall. I går for jag till jobbet fastän jag kanske egentligen inte skulle men jag hade ju redan varit sjuk i helgen och jag ville inte ha mer sjukdagar nu. I går började ena ögat rinna som besatt och det var rätt skönt att få åka hem när mitt pass var över. Laddade upp med te, c-vitamin, nässpray, alvedon, näsdukar med mera. När jag vaknade i dag så kunde jag inte öppna det ögat som det rann ur i går och det har varit rejält svullet. Jag har superont i bihålorna och halsen och ena örat och mår skit helt enkelt. Jag har sovit/småslumrat hela dagen och klev inte upp förrän nu på kvällen. Jag har ont i hela kroppen efter att ha legat så mycket i sängen så nu får jag försöka hålla mig uppe ett tag. Jag kan ju säga så här att jag skulle inte bli förvånad om det är en lungsäcksinflammation på gång för jag känner ett visst tryck över lungorna men vi får väl se vart detta leder. I dag har ju varit en röd dag så jag har inte kunnat göra så mycket åt saken men blir jag sämre så kanske det får bli ett besök på vårdcentralen innan helgen. Avvaktar lite till. Förlåt för en lite negativ statusuppdatering men jag vill ju liksom inte ljuga och skriva att allt är tipptopp när det inte är det.


I går kväll/natt när jag skulle gå ut med hundarna en sista gång (bara nattarunda på tomten) så tyckte jag att jag såg ett stjärnfall i pereferin. Jag tittade ditåt men såg inget så jag måste ha sett fel. I alla fall så slog det mig hur vackert det var när det var så kallt i luften och alldeles stjärnklart. Fastnade med blicken i himlen och började helt plötsligt tänka på hur det kom sig att någon kom på att stjärnorna skulle bilda mönster och att det skulle heta stjärnbilder. Varför är man tvungen att dela upp stjärnorna i olika bilder? Hur visste man vilka stjärnor som skulle länkas ihop med vilka och vem bestämde det? Varför just Lilla Björn, Stora Björn och Karlavagnen? Hur vet vi att det är "rätt" stjärnor som har länkats ihop? Konstiga funderingar som bara slog mig. Kan vi skylla på feberyra? Hehe. Vet inte om jag har någon feber för det har jag inte brytt mig om att kolla än men vi kan kanske skylla på det ändå? Har verkligen ingen aning om varför jag började tänka på det där med stjärnorna men så var det i alla fall. Överlåter nog det där med tänkandet till de som kan ;)


Nä nu ska jag gå och titta på tv och bälja i mig mera te innan det är dax att krypa ner under täcket igen. Ta hand om er! Puss & kräm <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards