Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

Bloggen up to date :)

Av Heidi Månsson - 9 januari 2016 15:00

Nä men hej hallojs! Vet ni vad? Hör och häpna - jag är frisk (mer eller mindre) igen :)  Tjooohooo!! Det känns underbart att komma ut på andra sidan förkylningen och slippa ögon som det rinner ur hela tiden och ännu bättre är det att slippa ha ont i näsan för att man snytit sig så mycket. Man skulle dock kunna tro att jag har försökt mig på att sola eller nått för det ser ut som att jag fjällar på kinderna och näsan. Kan dock lova er att nån sol har jag inte sett röken av på ett bra tag.

Nåja det är skönt att vara frisk igen :=)


Det har kommit lite snö här igen så idag har min make och yngsta trollet varit ute och åkt pulka. Härligt! Jag tänkte ge mig ut i morgon om det fortfarande finns snö kvar och vädret tillåter. Det såg så kul ut när dom åkte så jag blev rejält sugen på att ge mig ut i backen jag med men jag tänkte att det är bättre att avvakta tills i morgon då jag ff är lite lite förkyld. Dumt att utmana ödet...


På måndag ska jag börja träna igen hade jag tänkt så jag hoppas på att vara helt frisk då. Nu är det nytt år och nya tag som gäller igen. Jag har iaf lyckats hålla mig borta från läsk och godis än så länge och ska fortsätta kämpa på. Jag har redan planerat vad jag ska äta och dricka vid nästa biobesök och det blir en flaska mineralvatten som får följa med. Tror faktiskt att jag struntar i popcornen. Popcornen som man köper på bion är ju ändå alltid kalla och inte så där supergoda när man tänker efter. Eller hur? Jag menar det på allvar. Man köper ju dom mest för att ha nått att tugga på men de man gör hemma i micron är ju bra mycket godare och de kan man få nygjorda och varma som de ska vara :o) Jag måste dessutom vänja mig vid att inte alltid ha nått att tugga på så fort jag tittar på film. Ful ovana det där.


På tal om film så fick jag äntligen tummen ur igår kväll och såg film nr två i serien om The Hunger Games. Sen skulle jag se trean men naturligtvis kunde jag inte hitta den någonstanns. Det är ju fjärde filmen som går på bio nu och jag skulle gärna se den men då vore det ju bra att ha sett alla de andra först.

Biosuget var ju dock kvar så det blir ett besök ikväll då jag har ett antal presentkort på SF. Jag och Jennie L ska se komedin Daddy´s Home och jag längtar tills ikväll :)


Nä nu har jag lite annat att göra. Ha en fortsatt bra lördag. Puss på er! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards