Direktlänk till inlägg 8 juli 2016

Nya utflyktsmål, fixeringar, bebismys & hur svårt ska det va?!?

Av Heidi Månsson - 8 juli 2016 14:05

Jag älskar google och sociala medier så som instagram och facebook av många anledningar men det där med att få inspiration och tips och kunna söka på olika saker som man vill veta mer om är ju helt underbart! När man har semester och den har bestämt sig för att mestadels regna bort så får man ju som sagt göra nått annat än sitta hemma och deppa. Jag har googlat och jag har frågat andra om tips och tillslut så har jag skakat fram en hel del utflyktsmål som vi inte har upptäckt innan. Vet ni vad? Skåne har en hel del att erbjuda :)


I går var jag och Linnea på Vattenhallen/Science Center i Lund och det var ett helt okej ställe. Ganska litet ställe men hur snabbt man går igenom det beror ju på hur intresserad man är av ljud, ljus, färger, rymden, elektricitet och andra saker som kan ha med kemi/fysik att göra. Entrépriset var bra :) Det behöver tydligen inte alltid kosta så mycket för en familj att uppleva saker och det tycker jag om!!


Har dina barn några fixeringar? Jag antar att de flesta har någon form av fixeringar/fix ideér men Linnea har verkligen skaffat sig en av de "bättre" fast ändå knasigare. Plåster. Nej det är inte det att hon alltid ska ha ett plåster om hon får ett sår eller slår sig, nej dit har hon inte kommit. Nä tjejen ska ALLTID fråga om vi har plåster med oss när vi ska iväg på utflykt. Har vi inte det nerpackat så ska det packas ner. "Ja tänk om någon slår sig" säger hon bara när jag frågar varför vi måste ha plåster jämt. Okej för att jag alltid brukar ha lite näsdukar, våtservetter, mynt till toaletter och annat smått & gott i utflyktsväskan i fall att men Linnea är 6 år och ska inte behöva tänka så mycket på det. Har hon ärvt sin mammas planerande och "den-är-bra-att-ta-med-i-fall-att"-ordningssinne månne tro? Lite gulligt är det iaf och sämre saker kunde hon ju ha valt att vilja ha koll på. Sen är det väl lite så att det är bra med självkännedom - är man (precis som sin mor) en klumpeduns som alltid trillar och slår sig så får man väl vara förbered ;)


I går kväll kom Felicia, Nico och lilla Gabriella tillbaka hit efter att ha varit hos de andra mor/farföräldrarna. De åkte härifrån i söndags kväll så det har inte ens gått en vecka men det kändes som en halv evighet ju. Behöver jag tala om att det blev bebismys igår? :) Jag fick till och med byta blöja på lilla prinsessan och jag han se henne vara vaken en liten liten stund. Jag önskar att de inte behövde åka vidare redan idag...


Hur svårt ska det behöva vara att skicka rätt produkt när man beställer nått? Jag beställde skyddsglas till min mobil (Samsung Galaxy S7). Först via Wish-appen och det jag fick passade inte. Provade att beställa via 24.se och fick leveransen igår så det var åtminstonde snabb leverans men oj vilken tur att jag beställde två (för att ha ett hemma och kunna byta ut när det blir slitet). OM nu dom hade passat så hade det varit bra med ett i reserv för det ena var sprucket när jag fick det men måtten passade inte iaf så det sket sig som sagt iaf. HUR SVÅRT KAN DET VARA?? Jag har verkligen dubbelkollat och trippelkollat så att det blir till rätt telefon men det vill ju inte bli rätt ändå. SUCK!

Jakten på ett passande displayskydd fortsätter.


Ha en bra fredag (och helg) mina vänner <3 Puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards