Direktlänk till inlägg 9 augusti 2016

Bakis alldeles gratis?

Av Heidi Månsson - 9 augusti 2016 15:25

Varför?!? Vad har jag gjort för att förtjäna detta?? Här är man skötsam och duktig och så ska man få "straff" för det... Nä det är väl den förlorade sömnen som gör sig påmind men jisses vad det känns som ett bakslag. Vad jag dillar om nu? Jo ni ska få hela bakgrunden här:


Jag kom i säng i hyffsad tid i söndags kväll (ja klockan hade ju inte passerat 02:00 iaf så det är rätt bra ändå...hehe) och det var ju bara för att jag skulle upp tidigt och jobba. Klev upp 05:30. Jobbade 7-14. Hämtade tösen på fritids och hon fick med sig en klasskompis hem :) Vid 18-tiden när vi precis ska sätta oss och äta så får jag förfrågan om att jobba vaken-natt på ett av mina gamla jobbställen. Blev överlycklig och tackade ja till det. Höll ställningarna här hemma tills maken kom hem vid 20-tiden. Stack till jobbet och jobbade 21-07. Vaken-natt. När jag gick hem strax efter sju så visste jag nog inte riktigt vilken dag det var. Eller vilket år det var heller för den delen. Hade någon bett mig rabbla alfabetet så hade jag nog failat. Hehe. Okej med lite överdrift men jag var trött - det kan jag lova.

Kom hem - slängde i mig en snabb frukost och sen intog jag liggläge. Somnade inte riktigt på en gång, förmodligen pga övertrötthet, men det tog nog inte så himla lång tid heller. Vaknade efter bara ca 2 timmar och hade huvudvärk de lux och var helt väck men behövde gå på toa. Var snabbt tillbaka i sängen och somnade om innan jag hade lagt mig ner, typ. Vaknade 13:30 och kände mig helt bakis och överkörd av ett x2000-tåg. Fy farao vad jag mådde skit!

Tur att jag älskar mitt jobb och att jag tycker det är kul att få hoppa in på det gamla stället :=) Ångrar alltså ingenting och hade gjort om det om tillfälle dök upp :)


Nu börjar jag må nästan som vanligt igen förutom lite svagt bultande i bakhuvudet. Jag har duschat och fått på mig fräscha kläder och redan där känner man ju sig som en ny människa :=) Nu känner jag mest för att bara slappa och slöa resten av dagen men jag måste handla lite mat och sen finns det ju alltid sysslor som ska skötas. Never ending story.


Ha en fortsatt bra tisdag mina vänner. Ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards