Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

Inte så tomt längre. Åtminstone för stunden...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2017 22:04

Nä men tjenare så här på andra sidan midsommarhelgen. Hoppas att ni inte har för tunga huvuden idag - det är ju trots allt söndag så nu är det dax att nyktra till ;) Hoppas att ni hade en trevlig midsommarhelg i vilket fall. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tror att hela min familj hade det trevligt, jag hade det iaf :=)

Robins farmor och farfar kom på eftermiddan i torsdags. Vi åt jättegod mat som Bengt hade lagat och tagit med så det var bara till att värma på det. Himmla skönt och smidigt måste jag säga :o) Efter det blev det lite sällskapsspel och snackande om ditten och datten. En lugn och skön kväll.


På fredagen var det midsommar och naturligtvis var regnkläder och paraplyn de bästa kläderna/accesoarerna. Är det midsommar i Sverige så är det...

Fredrik och Linnea gick ner till ängen här i byn där det var hoppborgar, dans kring blomsterklädd stång, lotterier och massa annat kul. Under tiden så förberedde vi midsommarmaten är hemma så när de kom hem så åt vi ägg, sill, nypotatis och annat smarrigt som hör högtiden till. Det blev mera sällskapspel och sen mumsade vi jordgubbar & Otto-glass. Lyxigt gott! På kvällen åt vi köttfärsgratäng som Carin hade förberett och tagit med. Skönt att slippa laga mat två kvällar på raken :)


På lördagen åkte Carin och Bengt hem efter det att vi hade ätit frukost/brunch. Det blev tomt och tyst men det dröjde inte så länge tills det var mer liv och rörelse här igen. Vid 13-tiden fick vi nämligen en hund levererad till oss men ett stort tyvärr är att det bara är för tre veckor. Familjen som han bor hos ska nämligen utomlands och av flera anledningar kunde de inte ta med honom så vi är jourhem i 3 veckor. Zacko är så enormt mysig och gosig på alla sätt och vis och vi ångrar inte att vi ställde upp på detta! :=)

Jag åkte till jobbet för att jobba mitt sista pass innan min 4 veckors semester började idag. Egentligen börjar den ju inte förrän i morgon men eftersom att jag slutade redan kl 9 i morse så blev det ju som en extra ledig dag nästan. Gött :)


Idag har det varit en väldigt lugn och skön dag. Eftersom att det har regnat rätt så mycket så har vi mest varit inne och pysslat på men lite promenader med Zacko har det ju varit och rastning av diverse små gnagare. Ja just det ja - jag har väl inte ens bloggat och uppdaterat er på vad som har hänt på gnagarfronten? Det har kommit en ny kille till familjen men just nu bor det 6 marsvin och en kanin här :) Nettan och barnen är i Stockholm så vi passar deras kanin och deras marsvin. Sen fick jag syn på en annons där det fanns marsvin som måste omplaceras och det var rätt så akut så jag skrev att jag kunde rädda ett av dom och Nettan ville ha ett av dom. Dom skulle dock hämtas i måndags och då var ju Nettan redan i Stockholm så vi har just nu totalt 3 av hennes djur här hemma hos oss. Våran nykomling bor än så länge med deras nykomling men sen när Nettan hämtar hem sina djur igen så ska våran nykomling flytta ihop med en av våra trillingar. Det funkar nämligen inte så bra längre att ha dom tre i samma bur så de får delas upp två och två. Jag lyckades hitta en bur (som vi FICK utav snälla underbara Malin Ekman med familj plus att vi fick mer marsvinstillbehör!!) så det löste ju sig bra detta :)

Vi hämtade marsvinen i måndags i Åhus och eftersom att jag och Linnea aldrig hade varit i Åhus innan så passade vi på att åka dit och spana in stället lite. Vi åt Otto-glass på Åhus gamla torg och vi åkte ner till hamnen och tittade på båtarna. Sen åkte vi till Åhus Beach och jag säger bara WOW vilket paradis!! Dit ska vi tillbaka - så är det ju bara. Helt magiskt vackert. Jag och Linnea hade inte med oss badkläder då det inte var badväder när vi for hemifrån och jag trodde inte att det skulle bli så pass varmt. När vi kom till åhus så insåg vi vårt misstag så vi passade iaf på att bada fötterna lite. Vi gick i till knäna och det var väl gissningsvis ca 13 grader i vattnet. Lite lite för kallt så jag hade nog inte badat även om jag hade haft badkläder med mig men Linnea såg ut att vilja hoppa i och doppa sig så nästa gång får nog badkläderna följa med i bilen iaf. Det gäller väl att vara "alltid redo" :o)

Hitentills har jag och Linnea badat två gånger under denna försommaren/sommaren men det vore ju nice om det kan bli mer än ett besök i Tydingesjön och ett i Luhrsjön... Snälla snälla vädergudar kan ni vara snälla och fixa badväder många dagar denna sommaren?


Nä nu tror jag att Zacko vill gå på en liten runda. Bäst att lyda. Puss på er - vi hörs snart igen :) Over and out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards